Mijn Communities
Help
Mathew Timmerman
CONTRIBUTOR ***

Bepaling hoogste OE('s) in roltoewijzing

door Mathew Timmerman

Ik probeer vanuit de roltoewijzingen per persoon de hoogste OE('s) uit de organisatiestructuur te bepalen, zodat van gebruikers die met boom-optie zijn toegevoegd niet elke afdeling in de resultaten naar voren komt.

 

Ik heb dat momenteel opgedeeld in enkele stappen. Eerst bepaal ik het hoogste niveau (dus laagste waarde) uit de organisatiestructuur:

 

HoogsteOE:
VAR SID = 'Contract Role Assignments'[Person_BK] RETURN MINX(FILTER('Contract Role Assignments', 'Contract Role Assignments'[Person_BK] = SID), RELATED('Contract Role Assignments Organizational Unit'[OU_Level]))

 

Dit lijkt goed te gaan. Vervolgens probeer ik per persoon op basis daarvan de bijbehorende OE('s) te bepalen:

 

HoogsteOENaam:
IF('Contract Role Assignments'[@HoogsteOE] = RELATED('Contract Role Assignments Organizational Unit'[OU_Level]), 'Contract Role Assignments'[OrganizationalUnit])

 

Dit lijkt niet te werken, ik krijg niet altijd de naam van de OE mee (in onderstaande afbeelding is die dan ook leeg, in andere gevallen wordt deze wel gevuld). Ik heb voor de zekerheid ook nog een berekende kolom gemaakt die kijkt naar of de @HoogsteOE overeenkomt met het daadwerkelijke niveau van de OE in de roltoewijzingen:

 

MatchHoogsteOE:

IF('Contract Role Assignments'[@HoogsteOE] = RELATED('Contract Role Assignments Organizational Unit'[OU_Level]), 1, 0)

 

Maar blijkbaar komt alleen niveau 3 en lager door in de resultaten, terwijl de persoon in deze afbeelding (Y) met boom-optie is geautoriseerd vanaf niveau 1. Weet iemand waarom ik dit niet goed naar voren krijg/hoe dit wel zou lukken?

 

Knipsel.PNG

 

NB: ik heb het filter 'Einddatum roltoewijzing' = leeg toegepast.

0 ANTWOORDEN 0