Mijn Communities
Help
Yvonne1261
CONTRIBUTOR ***

Exporteer naar excel rond niet af op 2 decimalen

door Yvonne1261

In mij rapport worden bedragen op 2 decimalen afgerond (eigen berekende velden). Bij exporteren naar excel worden 4 cijfers achter de komma gepresenteerd. In het rapport heb ik bij visualisatie waarde op 2 decimalen gezet. Weet iemand hoe ik de export naar excel ook op 2 decimalen krijg? 

4 ANTWOORDEN 4
Yvonne1261
CONTRIBUTOR ***

door Yvonne1261

@Jerome @Björn Sman  oplossing gevonden: ik gebruik nu:   Round(oorspronkelijke formule,2)

hiermee wordt waarde zowel in Youforce reporting als bij export naar excel vastgesteld op max 2 decimalen,

dank voor het meedenken

 

Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

Goedemorgen @Yvonne1261 ,

 

Je kunt eventueel als je reporting pro hebt een eigen kolom maken die je format met DAX expressies naar hoe jij dat wilt hebben.  Zie: De functie FORMAT (DAX) - DAX | Microsoft Learn

 

Je kunt ook eventueel met de export instellingen spelen door te kijken of het verschil maakt om te exporteren met behoud van gegevens of de platte data exporteren.

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
Yvonne1261
CONTRIBUTOR ***

door Yvonne1261

@Jerome dank je maar ik wil eigenlijk dat het rapport in Excel direct bij het exporteren dezelfde waarde aangeeft en je geen extra handelingen meer in excel hoeft te doen. 

Jerome
CONTRIBUTOR **

door Jerome

Jerome_0-1703686564676.png

 

In Excel kan dit door de betreffende velden te selecteren en op de knop (zie afbeelding) te drukken totdat je het aantal gewenste decimalen hebt. De betreffende knoppen vind je in het lint.