Mijn Communities
Help
RobZuethof
CHAMPION **

Flow betaald ouderschapsverlof

door RobZuethof

Komt er binnenkort een flow voor aanvraag betaald ouderschapsverlof. Dit gaat 2 augustus pas in, maar wij krijgen er nu al vragen over.

70 ANTWOORDEN 70
Ralph
CHAMPION **

door Ralph

Ten tijde van de implementatie aanvullende geboorteverlof (WIEG) heb ik bij Visma|Raet navraag gedaan. De Best Practice was nl  gebaseerd op het gebruik maken van een verlofregeling. Ik wilde toen niet en ook nu niet een verlofsoort toekennen aan verlofregelingen. Immers: een beperkt deel van onze >6000 medewerkers zal een aanvraag willen doen voor aanvullende geb.verlof, dan wel nu betaald OSV. Je kan een verlofsoort niet individueel aan een medewerker toekennen helaas.

Ik heb een deel van de BP kunnen gebruiken. Eigen formulier gemaakt waarop de medewerker tijdens de aanvraag aangeeft in welke maand er hoe veel uur wordt opgenomen. SA bewaakt dit en muteert per maand, want helaas is P12146 AGBV Uren

niet als STAM te gebruiken (en dan ook als PY/PZ rubriek). Zal het soortgelijk voor OSV gaan inrichten. Niet fraai,  maar de BP is denk ik niet voor veel klanten interessant.

 

 

HMogezomp1
CONTRIBUTOR ***

door HMogezomp1

Er is al een verlofregeling (5) ingericht in Gemal. Hier kun je met een kortingspercentage of uren per week (stam) het wettelijke betaalde ouderschapsverlof verwerken. Dan heb je geen variabele vastlegging en ook geen verlofsoort ed. 

Voor het aanvullend geboorteverlof is dat er niet. Ik heb daar wel een wens voor ingediend. 

Wij hebben als organisatie besloten om bij het aanvullend geboorteverlof te gaan werken met een eigen rubriek voor de uren per week (gemiddeld gedurende de verlofperiode). De salarisadministratie berekend op basis van deze gemiddelde uren per week, de uren voor die maand, die we dan variabel gaan verwerken. Dan zijn we niet afhankelijk van wanneer de medewerker de verlofopname (al dan niet met een eigen workflow of via de verlofmodule) registreert. 

Angela Heins
CHAMPION *

door Angela Heins

Hallo Ralph,

 

Ja dit had ik ook aangegeven bij aanvullend geboorteverlof. We hebben ook daar een eigen formulier gemaakt. Echter deze is nog enigszins handmatig te doen. We hebben heel veel medewerkers met OSV, dus willen dit graag automatiseren. Daarom jammer dat VISMA/RAET de BP weer zo inricht.

 

Hillary Amoah
CONTRIBUTOR ***

door Hillary Amoah

Dit geldt ook voor ons

KirstenKool
CONTRIBUTOR **

door KirstenKool

Wij wachten hier ook op. 

Carola de Vries1
CONTRIBUTOR ***

door Carola de Vries1

Wij zijn zelf al gestart maar een best practice workflow zou erg welkom zijn.  De medewerker kan twee maanden van te voren aanvragen er is dan niet heel veel tijd meer om het goed door te testen. 

Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

Geldt ook voor ons. Wachten ook op de ''best practise'' formulieren/dialoog.

Astrid Mulder
CONTRIBUTOR ***

door Astrid Mulder

Dit geldt ook voor ons.