Mijn Communities
Help
RBijlholt
CONTRIBUTOR ***

Verstoringen in Selfservice 2022-09-20

door RBijlholt

Wij ervaren performance issue's nadat we op de tegel Selfservice hebben geklikt.

We zien nu de boodschap :

 

Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met youforce.raet.com.

De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.

Meer info…

 

 

 

116 ANTWOORDEN 116
Ellie van der Heide
CHAMPION **

door Ellie van der Heide

In de link naar het andere storingsbericht lees ik  dat de problemen zijn opgelost. Ondertussen hebben heel veel mensen hier gemeld problemen te ervaren. Ook wij hadden een niet werkbare situatie. Heeft het zin om dat dan in een bericht als deze aan te geven? Zou het een idee kunnen zijn dat je in de storingsmelding van jullie met een button zou kunnen reageren dat je als klant aangeeft inderdaad last te hebben van het gemelde issue? Dat vraagt minimale inspanning van de klant en jullie kunnen zien wie er "geraakt" zijn en kunnen als het probleem is opgelost dan ook een ieder gelijk informeren (neem aan dat dat met techniek mogelijk is, het liefst per SMS op nummer van persoon die zich heeft aangemeld of anders per aan gebruiker gekoppelde email). 

HI Ellie,

 

Bedankt voor je bericht en goede suggestie. Naar mijn weten wordt er op dit moment door de community precies aan zo iets gewerkt waardoor het voor jullie als klanten makkelijker is om aan te geven dat het issue ook bij jullie speelt.

 

Wat betreft de issues, gister was er sprake van een corrupte server binnen microsoft. Deze hebben we uit onze serverlijst gehaald waardoor de performance weer is verbeterd. We zagen vanochtend rond 9 uur een piek in de lopende servers. We verwachten dat dit is ontstaan doordat veel klanten tegelijk om die tijd zijn gaan checken of de performance weer is verbeterd. Ik heb inmiddels meerdere klanten gesproken die aangeven dat het nu weer stabiel is.

 

Tegelijkertijd krijg ik bericht van mijn collega's dat er op dit moment een issue is bij Youforce zelf. Gezien Self service nauw samenwerkt met youforce kan ook dat issue doorwerken binnen self service en voor problemen zorgen. Mocht je na opnieuw inloggen dus nog last hebben van performance issues, laat het ons dan vooral ook weten via een request.

 

Alvast bedankt!

 

RBijlholt
CONTRIBUTOR ***

door RBijlholt

Kan er vanuit Raet een inschatting komen over de duur van de storing? Wordt ingeschat dat het vandaag nog lukt of lijkt het meer op morgenvroeg?

door Katinka te Booy

Hi Rbijholt,

 

De corrupte instance is door onze PD verwijderd. De rootcause wordt nog uitgezocht bij microsoft. Verwachting is dat in de loop van de avond de performance verbeterd. 


Groetjes, 

Katinka

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

door Esmiranda Vermeer

Hier hetzelfde probleem, maar zie nergens een 'storingsmelding' van Visma Raet hierover.

Beste Esmiranda,

 

De verstoring is inmiddels ook gemeld zie bericht https://community.visma.com/t5/Verstoringen-Youforce-Self/Self-Service-Inloggen-vertraagd-of-niet-mo....

 

Groetjes,

Katinka

bobvthul
CONTRIBUTOR *

door bobvthul

Zijn er meer mensen die ook niet kunnen inloggen met 2 factor?

Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***

@bobvthul ik weet niet of je met Ping inlogt maar er waren in Europa problemen met Ping. Misschien dat dat jouw probleem veroorzaakte? Bij ons doet Ping het weer.

door Katinka te Booy

Beste Bob,

 

Helaas heb ik geen kennis van youforce zelf of de 2 factor authenticator. Zou je hiervoor een request kunnen indienen bij mijn collega's van Youforce (portal). Alvast bedankt!

 

Groeten,

Katinka

RobZuethof
CHAMPION **

door RobZuethof

Hier dezelfde klachten

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lieke Sterk Huis

Ik heb ook een call ingeschoten. We zijn de laatste zaken aan het afhandelen m.b.t. de salarisverwerking van september. Errors en vertragingen zijn zeker niet welkom. Graag zo snel mogelijk / met spoed oplossen!!!

Eddy Steeghs1
CONTRIBUTOR **

door Eddy Steeghs1

Het wordt ondertussen normaal gevonden door VismaRaet dat het systeem onbetrouwbaar is en ook blijft. De continue ondermaatse performance is echt een groot probleem.

 

Beste Eddy,

 

Ik begrijp je frustratie. Ook wij vinden dit zeker niet normaal en begrijpen dat dit het systeem onbetrouwbaar maakt. Weet dat wij hier echt samen met PD met volle aandacht aan werken.

Piet Kunenborg
CONTRIBUTOR ***

De indruk bestaat dat er geen serieuze monitoring van het systeem is vanuit VismaRaet . Er lijkt pas reactie te komen als er enkele calls zijn ingeschoten. Dat voelt niet goed. Pro-actieve monitoring en melding van ondermaatse performance van het systeem zou het vertrouwen in de beheersing van de problemen vergroten. Graag jullie aandacht hiervoor!   

Wim Boogaard
CHAMPION *

door Wim Boogaard

Request inschieten, collega's. 

Hier is het ook hopeloos. Ik word er boos en verdrietig om. De vorige grote vertraging was nog geen week geleden!!

door Katinka te Booy

Beste Wim,

 

Ik begrijp je volkomen. Weet dat we dit echt uiterst serieus nemen en hier hard aan werken met zijn allen.

 

Vriendelijke groeten,

Katinka

ZGV-Louis
CHAMPION *

door ZGV-Louis

Ook hier melding 500 helaas.

ZGVLouis_0-1663677195908.jpeg

 

door Katinka te Booy

Beste Louis,

 

Bedankt voor het melden. Deze 500 melding ziet er anders uit dan dat ik gewend ben van andere klanten. Zou je hier een request voor kunnen inschieten en kunnen aangeven welke stappen jullie genomen hebben toen deze foutmelding naar boven kwam.

 

Groetjes,

Katinka

MWildenborg
CONTRIBUTOR ***

door MWildenborg

Ook hier veel problemen, selfservice werkt nauwelijks. Steeds interne fout 500!

Graag oplossingen!

door Katinka te Booy

Bedankt voor het melden. We werken met hoogste prioriteit aan dit probleem.

 

Groeten,

Katinka

Hanneke Wiersma
CHAMPION *

door Hanneke Wiersma

Bij ons ook veel problemen. Self Service doet het niet of heel traag