Mijn Communities
Help

Werkzaamheden niet in eigen functie tijdens ziekte

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Hallo allemaal,

 

Ik ben benieuwd hoe andere organisaties de registratie doen als een zieke medewerker aan het re-integreren is op een andere functie.

Bij onze organisaties  is de mening dat je hiervoor niet het ziektepercentage aanpast omdat de werknemer nog wel 100% ziek is voor zijn eigen functie.

Wij leggen het daarom vast in beaufort onder arbeidstherapeutische basis,

 

Echter is dit niet te vullen vanuit Youforce en valt het ook niet meer onder de best practice van VISMA-RAET.

 

Graag hoor ik hoe anderen hiermee omgaan

3 ANTWOORDEN 3
Marloes de Lange-Dekker
CONTRIBUTOR **

door Marloes de Lange-Dekker

Wij hebben hiervoor een aparte workflow in Self Service ontwikkelt. Nadeel is wel dat niet meegaat naar Verzuim Management 2.0

En in de praktijk vinden leidinggevenden het soms ook nog lastig (wat meld ik nu waar). 

Wij doen het ook via een aparte workflow in self service. 

Nu doen wij al onze ziekteregistraties nog in self service, maar we willen graag gebruik gaan maken van de nieuwe manier van ziek en hersteld melden.

Dat zou betekenen dat alle ziekteregistraties naar een andere plek verhuizen en dat alleen de re-integratie in self service blijft.

Leidinggevenden hebben nu al moeite om het verschil te begrijpen, laat staan als het op verschillende plekken te vinden is.

Anja Brouwer1
CHAMPION **

door Anja Brouwer1

Wij gaan uit van loonwaarde ook al werkt de zieke medewerker in aangepaste functie. Zolang het waarde heeft en werkzaamheden op pakt die gedaan moeten worden en een andere medewerker hiermee ontlast  melden wij hem hersteld met aangepaste werkzaamheden.