Mijn Communities
Help
Hanneke Wiersma
CHAMPION *

reiskosten en thuiswerken

door Hanneke Wiersma

Is er al iemand bezig met een workflow waar mensen zowel de thuiswerkdagen als de kantoordagen ingeven of een van beide en dat voor de andere dagen automatisch de vergoeding berekend wordt?

Waar lopen jullie tegen aan? Heb je nog tips?

14 ANTWOORDEN 14
Goedgekeurde oplossing
Andrea de Bie - Hazelhof
CHAMPION *

door Andrea de Bie - Hazelhof

Hallo Hanneke,

 

wij hebben kolommen toegevoegd bij de standaard reisbewegingen declaratie van Raet. Dus nu geef je hierin aan of je thuiswerkt of op kantoor en dan ontvangen voor thuiswerken de vastgestelde vergoeding per dag en voor de kantoordagen wordt dan de woon-werk afstand berekend in gemal/bol. 

 

AndreadeBieHazelhof_0-1645539690274.png

 

Hanneke Wiersma
CHAMPION *

Dag Andrea,

 

 

Dank je wel. Dit ziet er goed uit. Ik zie dat je bovenin de maand kiest voor de declaratie. Komen dan de werkdagen van die maand in beeld? Of zijn dat de werkdagen van de betreffende medewerker?

Hallo Hanneke, 

Er komen geen werkdagen in beeld. Deze keuze zat al in de standaard en wij hebben het laten staan zodat de medewerker per maand zijn declaratie indient.  Je zou eventueel de maandkeuze eruit kunnen halen. 

Hanneke Wiersma
CHAMPION *

Dag Andrea,

 

Dank je wel. De maandkeuze lijkt me erg handig

door Roland van Oel

Hi @Hanneke Wiersma je hebt een onderwerp aangesneden dat leeft zo te zien, bedankt daarvoor! Als er een reactie bij zit die voor jou de oplossing is, zou je dat dan willen aangeven, door het als oplossing te accepteren? Je helpt de andere gebruikers op de community daar enorm mee. Bedankt alvast! 


Met vriendelijke groet,

Roland
Community manager Visma|raet
Hanneke Wiersma
CHAMPION *

Dag Roland, 

 

Dat zal ik doen. Ik heb nog een aanvullende vraag gesteld aan een van degene die gereageerd heeft en dan zal ik er een als oplossing accepteren

 

marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

Hi Hanneke,

Binnen onze organisatie wordt met maandvergoedingen gewerkt. Medewerkers kunnen via een workflow een thuiswerkoveenkomst afspreken en geven daarbij het aantal thuiswerkdagen en het aantal reisdagen per week op. De PA rekent dit om naar een maandvergoeding. Dit kan alleen per 1e van de maand aangezet of gestopt worden. De medewerkers hoeven dit nu niet iedere maand aan te geven. Alleen bij het aangaan of stopzetten moeten ze een aanvraag indienen. De enkele reisafstand wordt opgehaald vanuit BOL.

Gr. Marja.

Marja van der Kolk

Beste Marja,

 

Hoe hebben jullie het self service formulier ingericht? Is dit een formulier voor het vastleggen van het werkpatroon? 

 

Hoe gaan jullie om met met medewerkers waarbij het dienstverband wijzigt en het werkpatroon eventueel wijzigt? Denk aan onder andere meer of minder werken, ouderschapsverlof, zorgverlof, zwangerschapsverlof, etc.

 

Groet,

Bart Kok

marjavanderkolk
CHAMPION ***

@Bart Kok - Gemeente Venlo 

het is een eenvoudig formulier waarop medewerkers aangeven hoeveel dagen ze per week op kantoor werken en hoeveel dagen vanuit huis en dit moet ingaan op de 1e van de maand. De reisafstand wordt opgehaald vanuit BOL en getoond en adv het opgegeven aantal thuiswerkdagen wordt door de PA de thuiswerkvergoeding ingegeven en de reiskostenvergoeding aangepast en ingegeven. het werkpatroon staat er wel bij vermeld maar men wilde niet dat het in dit formulier gewijzigd kon worden. Daarvoor is weer een andere workflow aanwezig. Dus als er een urenwijziging komt hoeft er niet perse iets in de thuiswerkdagen te veranderen. Als er wel iets veranderd zullen de thuiswerkafspraken moeten stoppen en opnieuw moeten vast stellen. Geen idee of dit veel voor gaat komen, tijd zal leren of dit veel aangepast moet gaan worden.

Als je wilt kan ik het formulier aan je mailen, mail me dan even marjavanderkolk@kenterjeugdhulp.nl

Gr. Marja

Marja van der Kolk
HeleenMogezomp
CHAMPION *

@marjavanderkolk : Gaan  jullie in de berekening uit van 214 dagen per jaar? Wie is verantwoordelijk voor de correcties op het maandbedrag bij langdurige ziekte? En grijpen jullie ook in bij ouderschapsverlof ed?

Heleen

marjavanderkolk
CHAMPION ***

@HeleenMogezomp we gaan inderdaad uit van die 214 dagen per jaar in de berekening, Correcties zullen door de personeelsadministratie gedaan worden. Ik denk dat ze bij ouderschapsverlof hun thuiswerkovereenkomst zullen beeindigen of in ieder geval zullen wijzigen. Gr. Marja

Marja van der Kolk
Hanneke Wiersma
CHAMPION *

Dank je wel Marja

Erik Raaijmakers
CONTRIBUTOR **

door Erik Raaijmakers

Hallo Hanneke,

 

Voor de gemeente Delft hebben we een workflow gebouwd met een rekenblad waarin per (werk)dag aangegeven kan worden of er op kantoor of vanuit huis is gewerkt. Voor de kantoordagen wordt er een afstandsberekening uitgevoerd op basis van het huisadres en de standplaats. De afstand is bepalend of de medewerker recht heeft op een reiskostenvergoeding. Voor een thuiswerkdag wordt een vaste thuiswerkkostenvergoeding toegekend. De medewerker kan voor elke maand/declaratieperiode 1 declaratieverzoek indienen. Dit leggen we vast in HR Core Beaufort, zodat er door het systeem gecontroleerd kan worden of de medewerker niet al eerder een declaratie voor betreffende periode heeft ingediend. Mogelijk geeft dit voorbeeld inspiratie?

 

TWRKD01.PNGTWRKD02.PNGTWRKD03.PNGTWRKD04.PNGTWRKD05.PNGTWRKD06.PNGTWRKD07.PNG

 

L Weegenaar
CONTRIBUTOR ***

door L Weegenaar

Hallo Hanneke,

 

Wij gebruiken meestal P09011 wordt voor de thuiswerkdagen.  Vereist wel dat je in Payroll Gemal vergoeding per eenheid moet inrichten met de uitvoercode naar wens, hier richt je dan in dat bedrag per eenheid vermenigvuldigd wordt *2.  Dan krijg je dus bijv. 11 dagen door * 2 = 22 euro op de loonstrook. En op basis van reisbewegingen (P02508) worden de reiskosten hier berekend in de workflow. (enkele reisafstand wel verplicht in Beaufort vullen)