Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Dags för månadsrapportering igen...

av Anonymous

Veckorna susar och nu är vi redan inne i mars månad. Idag på vårt ekonomimöte startade diskussioner om sommarsemester och när vi skulle beställa glass till kontoret. Härliga vårtecken!

På fredag 6 mars rapporterar vi vårt preliminära februariresultat till divisionen. Vi har snabb rapportering och det ställer givetvis höga krav på organisation, medarbetare, rutiner och system. Rapportering ska exponeras uppåt och in i organisationen. Det är alltid en utmaning att hitta och göra rätt uppföljning. För två veckor sedan uppgraderade vi Visma Reporting till Visma BI 9.02 (viktigt med rätt beteckning).

Jag måste säga att det blivit ett lyft både vad gäller gränssnitt och snabbhet att köra rapporter. Vår säljchef Björn Duzäll har varit på riktigt gott humör, för han tycker att det är så mycket bättre och enklare. Han kan följa sina avdelningar och hitta rätt nivå. De rapporter han/man gillar bäst sätter man upp som prenumeration. 

Jag blir glad när vi på gemensamma möten sitter med samma information och vi har nu kommit dithän. Sedan kan man koppla samman fler kuber och informationskällor och göra det ännu bättre, men vi ska ha något att göra imorgon också. 

Spännande och roligt att höra hur ni och era funktioner hittar er rapportering och uppföljning. Jag och vi är alltid idel öron och det finns ju inte bara ett facit.

Vi hörs om några veckor igen och då ska sommarsemestern vara spikad!

0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här