Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Elektroniska kvitton

av Anonymous

Reser en hel del i mitt arbete och det som säkert fler med mig delar är alla dessa kvitton man ska hålla reda på för att kunna göra reseräkningar.

 

Numera kan jag få kvitton elektroniskt från taxi, hotell, flyg och tåg. Det är otroligt smidigt för mig att t.ex. bara gå ut ur taxin där resan är betald i förväg med fast pris och kvittot kommer i mailen samma sekund som jag lämnar bilen.

 

Nästa steg i utvecklingen är alla kvitton man får i butiker när man köper något, kvitton som lätt tappas bort. I vår nya version av vår kassalösning Visma ERP POS, version 10, är det möjligt att samla alla inköp elektroniskt i en mapp i din e-post. För mig som reser mycket är denna lösning väldigt smidig. 

 

Har du vår kassalösning och vill kunna erbjuda elektroniska kvitton till dina kunder så har du möjlighet att göra det från och med juni 2015.

 

Hur tänker ni själva kring kvitton? Har ni samma utmaningar som mig när ni reser eller ska spara papperskvitton som bleknar i plånboken på din TV osv…=)

 

1 SVAR 1

av Hans Börjesson

I Visma ERP POS 10 har vi nu en funktion för att skapa elektroniska kvitton vilket gör det möjligt att sända kvittot i PDF format till kunden. Med denna funktion vill vi på detta sätt minska användning av papper och bidra till en bättre miljö.

Skapakvitto

Applikationen skapar alltid ett kvitto.  Användaren har två val att välja på. Utskrift på papper eller sändas via e-post. Det finns också inbyggd kontroll i applikationen att e-post serven fungera så det går att sända e-post. Fungerar inte e-post serven skriver applikationen ut kvittot på skrivaren.

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här