Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Ökad användarvänlighet i DCE via Mobilen - Visma Control

av Anonymous (Uppdaterad ‎08-11-2017 15:09 av Gunilla Bengtsson VISMA )

 

Jag är testpilot för Visma DCE Mobile och har i ett par dagar använt tjänsten att attestera fakturor direkt i mobilen. Här kommer mina erfarenheter i fyra steg.

 

Steg 1 - spara ner webbappen till telefonen

Det var väldigt enkelt. Bara att surfa till adressen jag fick från ekonomiavdelningen och sedan lägga till på hemskärmen.

 

Steg 2 - Starta appen och logga in

Den här processen var lite trixig då jag hade svårt att hitta ett omvänt snedstreck (backslash) i telefonens tangentbord. Jag löste det med att maila ett via datorn som jag sedan kopierade. När jag väl loggat in sparades användarnamnet i appen så det behöver jag inte tänka på igen.

 

 

Steg 3 - välj faktura att godkänna

En snygg och enkelt lista på oattesterade fakturor kommer upp i flödet. Bara att sätta fingret på den faktura som jag ska attestera. I det här fallet valde jag en från Telia.

 

Steg 4 - Granska fakturan

 

 

När jag har klickat på vald faktura får jag fram en bra och tydlig sammanställning av fakturan. Jag kan enkelt se förfallodatum, belopp, etc i samma vy. Jag kan även med ett klick se fakturan och hur den är konterad. I det här fallet har min kollega Marie sakgranskat fakturan och konterat den. Bara för mig att godkänna. Då kommer en tydlig bekräftelse på att fakturan är attesterad.

 

Dessa fyra enkla steg har förenklat min vardag. Tidigare var jag tvungen att använda min dator och företagets fasta nätverk eller VPN hemifrån. Nu går hela processen på under en minut.

 

 

 

 

 

1 SVAR 1
Godkänd lösning
Charlotte Mårtensson
VISMA

av Charlotte Mårtensson

Nu har vi börjat komma in i semesterperioden och vi alla känner att nu är det snart semester.  Vi vill  avsluta våra projekt och göra klart våra arbetsuppgifter. Det är dock inte allt som går att slutföras. Fakturor både skickas och kommer till oss under semesterperioden och dessa skall betalas i tid. I mitt fall är det inga problem med att en faktura kommer till mig som skall attesteras eftersom detta kan jag enkelt göra  i  Visma DCE mobile. Klicka på Godkänn och så är det klart. Kan även nämna att  i nästa version av DCE Mobile kommer vi att kunna sakgranska i DCE Mobile.  

Charlotte Mårtensson

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här