för att få en personlig vy
för att få en personlig vy
Hej!
Två frågor.
Är det möjligt att skicka massmail genom Visma? T.ex. om man vill skicka ett mail till alla leverantörer i leverantörsregistret?
Under Generell förfrågan och Resultatrutnät kan jag ju välja vilka kolumner som ska synas i Leverantörsregistret. Vilket datafält motsvarar fältet "E-post" under "Huvudkontakt" på leverantörskortet?
Hej @Christian Wall,
Det finns möjlighet att i fönstret "Alla e-postmeddelanden" (CO409070) generera mail med flertalet mottagare men jag rekommenderar att du gör det utanför affärssystemet då en funktion som du efterfrågar inte riktigt existerar.
Datafältet E-post hittar du i tabellen PX.Objects.CR.Contact som du behöver skapa en relation med till datatabellen PX.Objects.AP.VendorR (jag utgår ifrån standardförfrågan för leverantörer, AP3030PL).
Vill du att det ska vara för huvudkontakt kan du använda datafältslänkarna defContactID från PX.Objects.AP.VendorR med contactID från PX.Objects.CR.Contact.
Min rekommendation är att du enbart gör ändring om du besitter kunskap kring hur generella förfrågningar fungerar och ta hjälp av din partner om inte.
Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.
Läs mer om prenumeration härCopyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.