- Markera ämnet som nytt
- Markera ämnet som läst
- Placera denna Ämne för aktuell användare
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Utskriftsvänlig sida
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
- Rapportera olämpligt innehåll
Hej,
Vi skickar fakturor via Autoinvoice, men vi har problem med kunder där vi vill skicka till multipla mottagare.
Optimalt vore att kunna lägga in mailadresser för cc, men att skicka till flera mottagare samtidigt skulle också fungera.
Jag har testat att lägga till flera mottagare genom att lägga till ; och , men mailen levereras inte (sättet jag testat på är genom att gå in i Autoinvoice - Sänd på nytt - Som e-post. Utgår från att det inte skulle vara någon skillnad om det stod direkt på kundfakturan i visma?)
Jag har testat dessa 4 olika varianter men inget fungerar. Går det att skriva på något annat sätt eller går det helt enkelt inte?
test@mail.com;test2@mail.com
test@mail.com; test2@mail.com
test@mail.com,test2@mail.com
test@mail.com, test2@mail.com
Tack på förhand
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej Isac,
Tack för svar! Problemet då är att vi även behöver skicka med bilaga, och visst är det så att det INTE går genom e-post-funktionen från VIsmaNet?
Anna
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej,
Förut fanns det ett trick att du gick in på fakturan. Rapport - Skriv ut Faktura. Sedan klickade på Skicka. Då kom bilagan med. Nu ser jag att det inte gör det för mig längre. Däremot kan du bifoga underlaget i detta fönster. Blir lite manuellt steg.
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Produktchef
Traventus AB
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej,
Mig veterligen går det endast att skicka fakturan till en e-post adress via Autoinvoice.
Vill kunden inte ha E-faktura och ha det på två eller fler e-post adresser får du skicka de via E-post via Visma net.
Så säter du epost;epost i faktureringsadressen.
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Produktchef
Traventus AB