Mina produkter
Hjälp
Caarina
CHAMPION *

Attest information

av Caarina

Vi har trafikledare som attesterar chaufförers tider... Men hur kan jag som gör löneberedning se på ett enkelt sett att de är godkända av trafikansvarig? 

8 SVAR 8
Eeriika
CONTRIBUTOR **

av Eeriika

Nu vet jag inte om jag förstår dig rätt heller Caarina, men ett alternativ hade ju kanske varit någon rapport. Precis som man kan ta ut avvikelser gentemot schematiden. Hade det varit rätt smidigt om det hade funnits en rapport för att plocka ut vilka som har oattesterade tider kvar samt vilka datum dessa tider ligger registrerade på.

Vet inte om detta redan finns men att jag inte lyckats hitta det kanske?

Caarina
CHAMPION *

av Caarina

Den lösningen skulle vara bra, tror inte att den finns idag eller?

Olof From
VISMA

av Olof From

Hej Caarina och Eeriika

 

Roligt att ni för dialogen här i forumet 😀

Vi har ingen rapport över oattesterade tider. Dock så ser arbetsledaren som inloggad om det finns oattesterade tider i attestvyn. Även ni som är andra systemanvändare kan välja att få den överblicken genom att lägga till sig som ersättare till ordinarie attesterare. I TransPAs kalender (även inne i löneberäkningens kalender) kan ni också titta efter poster som är fetmarkerade. Dessa är fortfarande oattesterade.

Andreas Pettersson
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Hej Olof. Vi rekommenderar våra arbetsledare att attestera i kalender-vyn med inställning att sen en vecka i taget.
De får ett mycket bättre överblick än via attest-bilden.

Godkänd lösning
Caarina
CHAMPION *

av Caarina

Ja det har jag förstått men det borde finnas ett enklare sett att se detta tycker jag. Typ att man går in på en attest sidan där man kan se att samtliga eller de som är attesterade för respektive attest ansvarig är klara. Om ni förstår vad jag menar

LenaFritzson
VISMA

av LenaFritzson

Jag tror att jag förstår vad du menar att ni som löneadministratör vill "typ" ha en klar markering att tidrapporterna är attesterad. Vi har ju en attestfunktion där man ser vilka tidrapporter som inte är godkända du kan läsa mer om attestfunkionen här

LenaFritzson
VISMA

av LenaFritzson

Hej

När en tidrapport inte är attesterad så är tiderna i fet stil. 

 

image.png

 

Ha en fortsatt fin dag🌞

Caarina
CHAMPION *

av Caarina

Jag vet om att man kan se det på detta vis. Men önskade att man kunde utveckla detta i lönbearbetningen. Att det skulle finnas typ "sammanställningsknapp" att alla tider är attesterade. 

Vid attetsflödet  kan inte en löneadministratör se om den attestansvarige är klar med sin attest eller inte. 

Har jag fel eller? 

Som det är upplagt nu i systemet är det svårt att få helheten i godkännande av den anställdes tider. vet inte om det är fler som har samma åsikt. 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här