Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Begränsningar Maskinföraravtalet

av Anonymous

Hej!

 

Jag undrar om det har kommit eller kommer att komma en lösning på de begränsningar som finns avseende Maskinföraravtalet inom kort?

 

  • Styra komptid via tidrapporten är inte möjligt. I löneberäkningen kan detta styras om, typiskt peka om övertid till komp etc.
  • Preliminära saldon av komp, övertid och flex presenteras ej i anställds tidrapportering
  • Arbetstidsförkortning beräknas inte automatiskt av TransPA. Men du kan använda all information om arbetstid m m som finns i TransPA och göra denna beräkning manuellt vid årsskiftet.
  • Beräkning av skifttillägg hanteras inte av TransPA. Ingen automatisk reducering av arbetstid pga skift- eller bergrumsarbete.
  • Utskrift av arbetsgivarintyg är idag inte komplett. Dokumentet omfattar i nuläget inte alla lönearter som skall finnas med. Detta kommer att förbättras i TransPA efter hand men tills det är klart kan du göra manuella justeringar i dokumentet.

Med vänliga hälsningar

Sara

2 SVAR 2

av Oscar Mattsson

Hej.

Tack för din fråga.

Av de punkter du har listat så är det för närvarande punkten om arbetstidsförkortning som ligger i planen för året. De resterande punkter har vi ännu inga planer för.

Vi försöker hela tiden att utveckla och bygga ut de funktioner som är mest önskade. 

Vilken av de punkter är extra prekär för er att få åtgärdat, så skall vi ta med det i vår bedömning och prioritering?

Mvh Oscar

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Oscar!

 

Tack för ditt svar. Jag skulle säga att arbetstidsförkortning är det som är mest bekymmersamt för vår del just nu eftersom vi precis har upptäckt att Visma Lön 600 inte klarar av att beräkna arbetstidsförkortningen korrekt enligt vad Maskinföraravtalet säger. Men även möjligheten att kunna välja att spara till komp när man registrerar sin tid och att kunna skriva ut korrekta arbetsgivarintyg känns högst aktuellt.

 

Med vänliga hälsningar

Sara

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här