Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Custom customerid

av Anonymous
I need to set manual customer ID when I create customer items to visma

I need to set manual IDs when I create customer objects in visma from API.

I Tried to check "allow manual customer ID" in settings but it still follow auto increment.

 

Any ideas ?

4 SVAR 4
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hi,
Did you check the numberserie for the customers and changed it to manual in Visma.net?
If done - maybe you need to check the BIZACCT?

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Vet inte om det är OK att skriva på svenska - om inte så ber jag om ursäkt och gör om och rätt.


Jag har testat att logga in i visma.net > Inställningar > nummerserier och slagit på "manuell numrering". Detta hjälper inte.

 

Problemet är att jag inte kan skicka en POST med number och name för number ersätts av ett auto increment. 

Godkänd lösning
Joakim Arvidsson
VISMA

av Joakim Arvidsson (Uppdaterad ‎23-02-2021 14:32 av Joakim Arvidsson VISMA )

Hej @Anonymous!

 

Detta är vårt kundforum för Visma.net ERP, så det går fint att skriva på svenska här, men jag tror du är på jakt efter developer forum som hjälper till med API relaterade frågor. Detta forumet hittar du här: https://community.visma.com/t5/Developers-Visma-net/ct-p/DV_CO_Vismanet

 

Jag fyller på med lite mer info som @Anonymous påbörjade. Inne på Segmenterade nycklar (CS202000), kontrollera så att CUSTOMER inte är ikryssad med Autonummer, se bifogad bild.

Med vänliga hälsningar,
Joakim Arvidsson
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Oj, jag ber om ursäkt för att jag spammat med saker som inte är relevanta här inne och ett jätte stort tack för all hjälp. Ha en fortsatt trevlig tisdag. 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här