Mina produkter
Hjälp
Christin Strömberg
CONTRIBUTOR ***

Prishöjning av Visma.NET

av Christin Strömberg

Inte imponerad av Visma.NET som användare. Har använt många ek-system och känner mig absolut inte trygg i Visma.NET. Skulle aldrig någonsin rekommendera detta system till någon och får jag chansen kommer jag byta ut det på alla våra bolag. Har flera gånger haft problem med att balansräkningen inte balanserar. Hur är det ens möjligt i ett ekonomisystem??? Känner mig allt annat än trygg med Visma.NET.

 

Prishöjning med 43% för vårt företag. Oseriöst och i dessa tider. Har ni inget samhällsansvarstänk på Visma. 

 

Tycker höjningen är oförskämd med tanke på systemets instabilitet och så många buggar hela tiden efter era tisdags uppdateringar varje vecka och ännu värre efter större uppdateringar som sker ca halvårsvis.

Motiveringen är ju också snygg… så många förbättringar… men vi har ju fått betala för att få dessa förbättringar det är ju inte så att något uppdaterats utan att vi fått betala för det …. Alla kör på i farten av höga räntor och inflationer… spiralen skruvas upp… ni är med och trycker upp inflationen – GRATTIS! Hållbarhetsarbetet och ansvaret inom det verkar vara noll och ingenting på Visma.

 

ISO certifiering skriver ni som motivering. Är det ett skämt? Ni har ju inga kvalitetskontroller överhuvudtaget i ert system.

Skickar ut uppdateringar på tisdag em när alla jobbar och struntar fullständigt i att det skapar fel hos kunderna som sen tar upp till månader att få rättade. Hur kan en systemleverantör göra uppdateringar på dagtid när alla arbetar???? Jag förstår verkligen inte det.

 

 

4 SVAR 4
ALSA
CONTRIBUTOR **

av ALSA

Jag kan inte annat än att hålla med, vad gäller prishöjning och buggar. Företaget jag jobbar för har drabbats av en ännu större prishöjning.

Sedan har detta med att balansräkningen inte balanserade hänt även mig. Trodde inte heller att detta var möjligt då alla avstämningar etc hade gjorts och allt hade varit korrekt. Det hela löstes i alla fall med "Omräkning av huvudbokssaldo" eller liknande som gjorde att allt "föll på plats". Även detta bekostat av oss själva, då rättning gjordes m.h.a. "Partner", som förvisso är väldigt kompetent.

Sedan har flertalet andra uppenbara buggar i systemet lett till väsentligt merjobb och fördyringar under de snart tre år vi har kört med Visma.net. Även kunder och leverantörer har stundvis blivit lidande av felaktigheterna som löpande har fått hanteras av mig som Ekonomiansvarig. De största felen har jag kommunicerat. Oklart om något har lösts även om det verkar vara något färre problem. Jag ser att åtminstone två av dessa väsentliga fel kvarstår. Medveten om dessa har jag nu själv rutiner på plats för att undvika följdproblem. Jag förstår att det finns "barnsjukdomar" med ett nytt molnbaserat system som detta, som för övrigt har många förtjänster också. Jag ville bara bekräfta att detta med inbalans i balansräkningen har drabbat även mig och att prishöjningen är hög + plötslig. Förhoppningsvis, kan de förmodat rejält höjda intäkterna för Visma.net, göra att de värsta buggarna/avsaknade funktionaliteten åtgärdas.

ALSA
Hebe79
CONTRIBUTOR ***

av Hebe79

Du är absolut inte ensam om det här och delar din åsikt..

av Anders X Nilsson

Vi beklagar att du inte känner dig trygg i Visma.net . Då vi inte känner till detta ärende har vi pratat med er Visma-partner som kommer höra av sig till dig under dagen för att ta detta vidare. Ert affärssystem ska inte uppfattas som instabilt och vi vill att era problem får en snabb lösning, vi kommer att bistå så mycket som det behövs i detta. Vi förstår att prishöjningen kan uppfattas som hög men vill påminna om att detta är den första höjningen på tre år för er och flera andra kunder som haft systemet längre än tre år. Jag vill också förtydliga att prishöjningen varierar beroende på vilka moduler man har.

CZR
CONTRIBUTOR ***

av CZR

Det är ingen som förstår en prishöjning av detta system. Under all kritik och att all support till systemet kostar extra...

 

På det årliga mötet vi ska ha med vår "Partner" som det alltid hänvisas till när det är problem med systemet (Som det är ganska ofta) så ska vi ta upp priset.  Så långsamt detta system är nu är pinsamt och det är mer tur än skicklighet att man kommer till menyerna och sen vidare för att göra sitt arbete istället för att få meddelandet om att det förtillfället inte går att komma in i systemet för närvarande.

Att ni förväntar er att era kunder ska göra ert arbete med att kontakta leverantörerna för att ni byter underentreprenör av scanning tjänst för leverantörsfakturor är bara pinsamt. Tro inte att vi kunder kommer göra detta gratis, jag kommer fakturera på timme och löpande räkning förr det. Jag har nämligen fortfarande inte fått någon återkoppling på vart det står att jag inte kan göra det. Här snurrar timtaxan...  och med tanke på partnerns prisbild, då kan ni räkna ut hur vår ser ut.

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här