Mina produkter
Hjälp
Lars Ståhl
CONTRIBUTOR ***

Produktdata

av Lars Ståhl

Hej,

Finns det någon rapport där man kan få ut all information i samtliga ifyllda fält hos produkterna i systemet? Det jag främst jagar är art.nr, produktbeskrivning, EAN, vikt, ursprungsland och statistiskt nummer. Var kan jag hitta en sådan rapport som täcker alla produkte ri systemet i ett svep?

2 SVAR 2
Lars Ståhl
CONTRIBUTOR ***

av Lars Ståhl

Hej,

Det är inte den jag är ute efter. Jag vill egentligen ha en rapport som visar alla data på samtliga produkter så att man kan plocka ut den till Excel och sedan göra vad man vill efter behov. Kort sagt så söker jag frihet i att skapa. Den biten känns rätt låst som det är nu. Det är alltid något som saknas.

Emmeli Orselius
PARTNER

av Emmeli Orselius

Hej Lars!

 

Låter iallafall delvis som att du eftersöker underlag till att rapportera Intrastat? Det finns en rapport som heter "Förbered Intrastatrapport" där du får med allt utom EAN. Där väljer du för vilken period du vill se statistiken och trycker på "Generera". Denna visar ju dock bara denna information för de artiklar där du haft transaktioner under vald period.

 

Önskar du se vad som är inlagt på alla artiklar i dagsläget får du be din Visma.Net systemkonsult att modifiera en befintlig förfrågan så att den också visar informationen kring vikt, ursprungsland och KN-kod.

 

Önskar dig en fortsatt fin dag!

 

Mvh Emmeli Orselius

Produktägare VIsma.Net

UCS One Business

Vänliga hälsningar
Emmeli Orselius
UCS One Business

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här