Mine produkter
Hjælp
id19384
CHAMPION ***

Aftalefri

af id19384

Jeg har 2 medarbejdere der har aftale 1 uges ekstra ferie, men det kan man ikke tildele i den nye ferielov. 

Har prøvet at tildele Aftalefri, lønart 3400, når jeg simulerer en fremtidig lønseddel står de 5 dage oppe i teksten, men ikke i sum feltet i nederste højre hjørne (så de kan se deres saldo).

Er der nogen her der ved hvordan det fungerer?

4SVAR4
PiaSkovAndreasen
CHAMPION *

af PiaSkovAndreasen
Hej, Ja jeg tænker, at du også skal tilknytte fraværslønarten til stillingskategorien... Det gør du i Visma HR under 'indstillinger' og 'stillingskategori koder'. Du skal også sikre, at fraværskoden ligger i Visma HR under 'indstillinger' og 'løndele/fraværskoder'. Endelig skal du under 'indstillinger' og 'fraværssaldi' sikre, at aftalefridage ligger som kategori og med lønartstype. De 3 ting har jeg opsat hos mig, og så virker det 🙂 Mange hilsner, Pia
Godkendt løsning
id19384
CHAMPION ***

af id19384

@PiaSkovAndreasen  jeg var nødt til at kontakte hotline, hvis man ønsker at få aftalefridage med på lønsedlen skal det tilkøbes til den nette sum af 2599,00 :-(, så må finde en kreativ løsning.

Godkendt løsning
GitteMeyer
CHAMPION *

af GitteMeyer

Hej - jeg ved ikke men er det ikke et spørgsmål om hvilken lønseddel du bruger på medarbejderen? Jeg selv har et par stykker der har Overenskomstdage - og disse har jeg for nemhedsskyld tastet, som seniordage og de har figureret i bunden af lønsedlen, indtil vi var nødsaget til at skifte lønseddels udseende pga andre nyttigere oplysninger 😉 god weekend.

id19384
CHAMPION ***

af id19384

Tak @PiaSkovAndreasen , den sidste del mht opsætning fraværssaldi er vel "blot" for at få en boble med saldo - den vil jeg nemlig undlade da det kun er 2 medarbejdere som har dette 😉

Jeg prøver de andre to for at se om det gør nogen forskel på lønseddel. mvh Inger

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.