Mine produkter
Hjælp
Lene F M Sørensen
CHAMPION **

Brugte dage "spiser" af de forkerte perioder

af Lene F M Sørensen

Jeg oplever at der på et par medarbejdere, bliver "spist" af de forkerte feriedage, samt at saldiene for tidligere samt indeværende ferieår er forkerte. Det skete tilsyneladende ved en efterregulering  af 1 slettet feriedag med tilbagevirkende kraft. Hvordan retter jeg fejlen. Kan jeg tildele det de snydes med eller? og hvilken lønart skal der bruges? LA40300 kan jeg ikke få til at virke korrekt.

7SVAR7
Lene F M Sørensen
CHAMPION **

af Lene F M Sørensen

Jeg har en medarbejder som holder ferie d. 23/12. Den 1/2 dag stammer fra optjeningsåret 1sep20-31aug21 og den anden 1/2 dag stammer fra optjeningsåret 1sep21-31aug22. Det kan systemet simpelthen ikke håndtere. Nu skriver den -0,5 i feltet tidligere optjent og nedskriver så til gengæld ikke på indeværende ferieår. Disse overlap vil der jo komme mange af i de næste måneder. Det kan da ikke passe, at vi skal rette alle manuelt. Det håber jeg virkelig bliver løst meget hurtigt, ellers giver det rigtig mange timers ekstra arbejde, som hverken jeg eller andre har tid til.

Godkendt løsning
Maria Stoel
CONTRIBUTOR **

af Maria Stoel

hej har idag haft held med at då hjælp på supporten. Kode 40105 og 40100 i kombination, gjorde at der blev spist af de rigtige sagde. De skal tastet ind på 2 forskellige datoer 40100 d 1-12-2021 40105 d 2-12-2021

LGHansen
CHAMPION ***

af LGHansen

Jeg er i fuld gang med at rette saldi til. Hos mig har jeg foreløbig rundet 20 medarbejdere med fejl i saldi. Visma har ikke mulighed for at hjælpe, det er op til os selv at rette til med lønart 40100 og 40300. Jeg gennemgår lønsedlerne og fraværsregistreringerne tilbage til 1/9 2021. Ofte er fejlene i forbindelse med forskudsferie eller overgangen for de bruger både gl. og ny ferie. Det er et meget stort arbejde. Jeg synes det er vildt at Visma bare kan frasige sig at hjælpe 😞

Sanne Christensen
CONTRIBUTOR ***

af Sanne Christensen

Det er helt urimeligt, vi kan jo ikke gøre ved dette opstår.

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Jeg oplever det samme. Her har jeg en medarbejder der fratræder i december og har brugt al optjent ferie t.o.m. 30/11/2021.

Der bliver her afregnet  over 5 dages ferie til ham i december. På trods af at han kun optjener 1,97 dage her i december. Samtidig får han en negativ saldo i feriedage tidl år. 

Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

@Anonymous Du kan overstyre Visma Løn beregning af feriepenge ved at bruge lønart 40120 for indeværende år og 40130 for sidste år, hvor du angiver de feriedage og feriepenge du mener skal afregnes.

Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123

Jeg havde også en medarbejder som holdt næsten alt ferie og dermed ikke kunne have over 3,24 dage, alligevel ville systemet overfører 6,32 dag til feriekonto. Det er ubehageligt at vi ikke kan stole på feriesaldi fra systemet.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.