Mine produkter
Hjælp
Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***

Ferieafholdelse over månedsskifte

af Mette Lyckegaard
Synes jeg så et opslag i går ang. visma Løn ikke kan håndterer ferieafholdelse over månedsskifte, hvis der bruges af både ferie optjent efter gl. ferielov og efter ny ferielov, men kan ikke finde opslaget nu. Nogen der kan hjælpe?
6SVAR6
Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123 (Opdateret ‎30-10-2020 12:56 af Thor Lundehoj VISMA )

Den er åbenbart arkiveret. Jeg har dog dette svar som er modtaget pr. mail: Re: Skal du registrere afholdt ferie henover et månedsskifte på funktionære.... > Hej @Susanne123, du skal gøre som du plejer, da dit ferieudtræk går eksempelvis fra den 20.09.2020-19.10.2020 som tages med i oktober lønnen. Det er kun hvis der er ferie frem i tid at problemet opstår. @HelleSorensen Det er på alle fraværskoder vi anbefaler ikke at registrere henover månedsskift. Som du kan se, er der måske kun alligevel et problem såfremt du ønsker at registrerer ferie frem i tiden. Måske det er derfor opslaget er arkiveret?

af Thor Lundehoj

Hej,

 

Emnet er blevet arkiveret, da det ikke skulle være et problem alligevel.

 

@Susanne123, jeg har redigeret i din kommentar, da jeg kan se at det er en kopi af mit første svar til dig. Den første del af det du har kopieret har jeg fjernet, da det ikke var meningen at det skulle med ud som svar. 😅

 

Jeg vil lige vende denne med mine kollegaer og høre hvad problematikken reelt er, og derefter vende retur. 


Med venlig hilsen,
Thor Lundehøj
Community Manager
Var mit svar nyttigt? Så må du meget gerne give det et "like".
Besvarede mit svar dit spørgsmål? Så må du meget gerne acceptere det som "løsning".
Det vil være med til at hjælpe andre i Communitiet Blinkende humørikon

af Thor Lundehoj

Hej @Mette Lyckegaard og @Susanne123,

 

Vi har svært ved at finde frem til og/eller genskabe udfordringen i vores ende. 
Kan jeg bede om jeres telefonnumre, så vil jeg få en fra vores support til at kontakte jer - dette for bedre at kunne finde frem til den eventuelle fejl og hjælpe jer 🙂 

 

Hvis ikke I er trygge ved at indtaste jeres oplysninger her i et åbent forum, så skal I være velkomne til at skrive til mig som privat besked, sende en mail til community.enterprise@visma.com eller kontakte vores hotline 🙂 


Med venlig hilsen,
Thor Lundehøj
Community Manager
Var mit svar nyttigt? Så må du meget gerne give det et "like".
Besvarede mit svar dit spørgsmål? Så må du meget gerne acceptere det som "løsning".
Det vil være med til at hjælpe andre i Communitiet Blinkende humørikon
Godkendt løsning
Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123
Hej Thor Nu er det jo egentlig ikke os der har meddelt at der var en fejl. Det var jeres medarbejder der skrev et "tip" om at systemet ikke kunne håndtere såfremt man lage "gammel" ferie ind hen over et månedsskifte. Så sagde jeg blot, at det var yderst uheldigt, da det aldrig havde været et problem før og at mit filudtræk til indlæsning ikke kunne skelne i mellem om det var ny eller gammel ferie og at jeg så var nødt til at dele min fil op i to indtil al gammel ferie var brugt (og der kan gå lang tid) Så jeg har jo ikke turde prøve og måtte derfor manuelt rette min fil før den blev indlæst. Men så skrev du jo at det kun var hvis man lage ferie ind over et månedsskifte fremad at der var et problem. Så måske det "tip" fra jeres velmenende medarbejder har skabt mere forvirring end hvad godt er. Jeg vil som jeg plejer trække data fra 20/10-19/11 i næste måned og så håbe at det ikke giver nogle problemer. P.S. Jeg ved godt at jeg ikke skal trække over måneden i årsskiftet ;0)

af Thor Lundehoj

Hej @Susanne123,

 

Forvirring når det er bedst! 
Jeg beklager meget at jeg blot gjorde forvirringen endnu mere total.

 

Lad os lade den ligge her og så forventer vi ikke at der skulle opstå nogle problemer 🙂 🙂 

 

Du ønskes en rigtig god dag,


Med venlig hilsen,
Thor Lundehøj
Community Manager
Var mit svar nyttigt? Så må du meget gerne give det et "like".
Besvarede mit svar dit spørgsmål? Så må du meget gerne acceptere det som "løsning".
Det vil være med til at hjælpe andre i Communitiet Blinkende humørikon
Lene F M Sørensen
CHAMPION **

Det ser heller ikke ud til, at der skabes problemer med ferieafholdelse henover månedsskiftet mellem november og december. Selvom det står som samlet ferie f.eks 29/11-4/12 i Visma HR , vil dagene stå enkeltvis i Visma løn. Så jeg går ud fra, at dagene fra november bliver taget med i novemberlønkørslen og dagene fra december bliver taget med i decemberlønkørslen, selvom de står samlet i Visma HR.

Hvis ikke det er tilfældet, har jeg en del manuel arbejde, hvis jeg skal skille ferien ad. Jeg håber, at det kun er nødvendigt ved årsskiftet.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.