for automatisk at få relevante produkter
for automatisk at få relevante produkter
Hej Visma
Hvorfor tager den nye rapport "Ferieafholdelsesoversigt 2021" ikke afholdte feriedage i perioden 1/9-31/12 2021 med i optællingen af, hvor mange feriedage der er afholdt?
Jeg kan godt se, at den overførte ferie er opgjort pr. 31/12-21, men de dage der er afholdt fra 1/9-31/12 skal da tælle med i beregningen af, om man har afholdt 20 dage.
Jeg har en medarbejder som har afholdt 36 feriedage fra 1/9-21 til i dag, og i oversigten står, at han kun har afholdt 10,9 dage!
Hej Anette
Jeg har lige været inde og tjekke en medarbejder, som har afviklet ferie i den omtalte periode 1/9-21-31/12-21.
Den ferie, som hun har holdt er nedskrevet i den restferie, som hun har, men det er restferie for feriåret 2020, så når jeg kikker i den nye rapport, så figurerer disse dage selvsagt ikke som afholdt, da ferieåret 2020 jo max har overført 5 dage til dette ferieår 2021, som rapporten danner ramme om.
Jeg kan ikke umiddelbart se, at der er fejl i denne rapport.
Er du sikker på, at den omtalte medarbejder, som har holdt 36 feriedage, at der ikke ligger nogle af disse dage, som er nedskrevet i ferieåret 2020, som jo også kunne afvikles i den omtalte periode 1/9-31/12-2021?
Mvh Mette
Problemet er at ifølge rapporten har han kun holdt 10,9 feriedage, så umiddelbart skal vi indbetale 9,1 feriedage til Feriefonden, og det er i hvert fald ikke korrekt. Den samlede restferie i rapporten er korrekt, men man kan ikke bruge rapporten til at kontrollere, om medarbejderne har afholdt 20 feriedage, så de kan overføre restferie eller få det udbetalt.
... og jeg har - i tillæg - et lidt forsigtigt spørgsmål: kunne man overveje også at tage ikke-godkendt ferie i Visma HR med i rapporten?
Jeg er ret sikker på at jeg vil opleve at medarbejdere har lagt ferie ind, hvor lederen ikke godkender før i sidste sekund før december-lønkørslen (eller endnu værre: lige inden januar-lønkørslen) ... og så har jeg en oversigt ultimo december/primo januar, som ikke viser afholdt/planlagt ferie til og med 31/12-22.
Følger lige med 🙂
Er meget interesseret i svaret fra Visma, så følger lige med i tråden 👀
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.