Mine produkter
Hjælp
Annette Østergaard
CONTRIBUTOR ***

Ferieafholdelsesoversigt 2021

af Annette Østergaard

Hej Visma

Hvorfor tager den nye rapport "Ferieafholdelsesoversigt 2021" ikke afholdte feriedage i perioden 1/9-31/12 2021 med i optællingen af, hvor mange feriedage der er afholdt?

Jeg kan godt se, at den overførte ferie er opgjort pr. 31/12-21, men de dage der er afholdt fra 1/9-31/12 skal da tælle med i beregningen af, om man har afholdt 20 dage. 

Jeg har en medarbejder som har afholdt 36 feriedage fra 1/9-21 til i dag, og i oversigten står, at han kun har afholdt 10,9 dage! 

5SVAR5
Mette665
CONTRIBUTOR ***

af Mette665

Hej Anette

Jeg har lige været inde og tjekke en medarbejder, som har afviklet ferie i den omtalte periode 1/9-21-31/12-21.

Den ferie, som hun har holdt er nedskrevet i den restferie, som hun har, men det er restferie for feriåret 2020, så når jeg kikker i den nye rapport, så figurerer disse dage selvsagt ikke som afholdt, da ferieåret 2020 jo max har overført 5 dage til dette ferieår 2021, som rapporten danner ramme om.

Jeg kan ikke umiddelbart se, at der er fejl i denne rapport.

Er du sikker på, at den omtalte medarbejder, som har holdt 36 feriedage, at der ikke ligger nogle af disse dage, som er nedskrevet i ferieåret 2020, som jo også kunne afvikles i den omtalte periode 1/9-31/12-2021?

Mvh Mette

Annette Østergaard
CONTRIBUTOR ***

Problemet er at ifølge rapporten har han kun holdt 10,9 feriedage, så umiddelbart skal vi indbetale 9,1 feriedage til Feriefonden, og det er i hvert fald ikke korrekt. Den samlede restferie i rapporten er korrekt, men man kan ikke bruge rapporten til at kontrollere, om medarbejderne har afholdt 20 feriedage, så de kan overføre restferie eller få det udbetalt. 

 

Sanne Deichmann
CHAMPION **

af Sanne Deichmann

... og jeg har - i tillæg - et lidt forsigtigt spørgsmål: kunne man overveje også at tage ikke-godkendt ferie i Visma HR med i rapporten?

 

Jeg er ret sikker på at jeg vil opleve at medarbejdere har lagt ferie ind, hvor lederen ikke godkender før i sidste sekund før december-lønkørslen (eller endnu værre: lige inden januar-lønkørslen) ... og så har jeg en oversigt ultimo december/primo januar, som ikke viser afholdt/planlagt ferie til og med 31/12-22. 

 

SofieFoghDahl
CONTRIBUTOR ***

af SofieFoghDahl

Følger lige med 🙂

Tanja Schow Jensen
CONTRIBUTOR **

af Tanja Schow Jensen

Er meget interesseret i svaret fra Visma, så følger lige med i tråden 👀

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.