Mine produkter
Hjælp
Lene F M Sørensen
CHAMPION **

Markering for løsarbejder

af Lene F M Sørensen

I ferievejledningen står der følgende:

5.3.Optjening af feriedage på løsarbejdere

Har du timelønnede ansat med få timer om ugen og ønsker at der skal beregnes feriedage ud fra præsteret arbejdstimer oprettes følgende lønart på stillingskategorien:

  • 300020 Markering for løsarbejder

Lønarten vil tage det antal arbejdstimer som bliver indrapporteret til eIndkomst i felt 200 - Løntimer og gange med faktoren 0,01297(2,08/160,33) og derved finde det antal feriedage som medarbejderen har optjent.

  1. Vælg Opsætning og Stillingskategori
  2. Vælg stillingskategori
  3. Klik på Find
  4. I højremenuen vælges ’Lønoplysninger’
  5. Klik på Ny

Denne lønart findes ikke længere. Er der nogen der ved, hvilken lønart der så skal bruges?

 

På forhånd tak.

 

7SVAR7
LotteKahl
CONTRIBUTOR ***

af LotteKahl

Hej

Kan en af jer fortælle mig, hvis man opretter lønarten 300020 på en stillingskategori med timelønnede, om den så brugt på alle medarbejderne i den kategori, eller om man også skal tilknytte lønarten til den enkelte medarbejder?

Mvh Lotte

Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Hej Lotte

Det er alle de timelønnede i den stillingskategori. Og der findes ikke en fast eller variabel lønart du kan knytte på medarbejderen.

 

God dag

Helle Valsø

LotteKahl
CONTRIBUTOR ***

af LotteKahl

Hej Helle

Tak for dit svar.

Er der andre muligheder, hvis det kun er en enkelt eller nogle få medarbejdere, jeg vil beregne ferie på på denne måde? Eller er jeg nødt til at tage en ny stillingskategori i brug så?

 

mvh Lotte

Godkendt løsning
tijr3c
CONTRIBUTOR ***

af tijr3c

Man kan ikke vælge lønart 300020 i listen, men hvis du taster den, så kan du godt gemme den. 

Lene F M Sørensen
CHAMPION **

af Lene F M Sørensen

Mange tak

Helle Winther1
CONTRIBUTOR **

Hej Lene

FIk du det til at virke? Har lige prøvet, men det spiller ikke rigtig. Der bliver tilskrevet 2,08 feriedage alligevel...

mvh

Helle

 

Lene F M Sørensen
CHAMPION **

Hej Helle

Det virkede her.

mvh

Lene

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.