Mine produkter
Hjælp
asz-taurus-11
CONTRIBUTOR *

Nulstilling af afspadsering - årsskiftet?

af asz-taurus-11

Hej, 

Er der andre der har oplevet, at medarbejdere med afspadsering har fået "nulstillet" deres afspadsering i browser og appen her ved årsskiftet? Tallene står nede i bunden af lønregistrering under kode 1400, men i oversigten og i appen står deres samlede optjening som 0 timer. 

Er det en fejl i opsætningen? Og bliver de udbetalt, eller går de tabt? 

På forhånd, tak!

Mvh Anne S. 

7SVAR7
LST
CONTRIBUTOR ***

af LST

Lønarterne skal indtastes med en dato i januar 2022. Men hvornår bliver de synlige i My Visma? Er det først, når der har været kørt en lønkørsel? Spurgt på en anden måde - når jeg har indtastet lønarterne i januar med dato i januar - skal medarbejderen så afvente januar måneds lønkørsel for at kunne se korrekte saldi igen?

Diana1
CONTRIBUTOR ***

af Diana1

Hvis du bruger Visma HR kan du under indstillinger > fraværssaldi > sætte lønarterne (310, 311 m.v.) ind under "Overført saldi, lønart" for de forskellige fraværstyper - derefter er de synlige for medarbejderne under fravær i Visma HR/MyVisma (altså når saldi er overført f.eks. pr. 1.1.2022). 

LST
CONTRIBUTOR ***

af LST

Tak for hjælpen 🙂

asz-taurus-11
CONTRIBUTOR *

af asz-taurus-11

Tak for hurtige svar. Visma outsourcing har nu sat den op til automatisk overførsel pr. 1.1. 🙂 

PiaSkovAndreasen
CHAMPION *

af PiaSkovAndreasen

Enig med Poul - det har altid været sådan, at man aktivt skulle flytte afspadseringssaldi fra et år til det næste, såfremt de skulle videreføres...

 

Godkendt løsning
Poul_ Visma
VISMA

af Poul_ Visma

Hvis du læser vejledningen Årsskiftet 2021/2022 https://community.visma.com/t5/Vejledninger-i-Visma-Lon/Arsskiftet-2021-2022/ta-p/252364 kan du se at blandt andet Afspadsering er en af de saldi, der skal flyttes manuelt med en dato i januar. 

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Vi oplever samme hos os og afventer svar på en ticket herom 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.