Mine produkter
Hjælp
KarinaJ
CONTRIBUTOR **

Problemer med lønart 1122

af KarinaJ

Hej,

Vores 14. dags timelønnede kan vælge at hensætte deres overarbejdstimer til afspadsering. Det foregår ved at vi indlæser en fil, hvorpå lønart 1320 med antal timer er i negativ, og herefter har vi en linje på lønart 11404 med positive antal timer. Begge linjer uden sats og beløb.

Sidste gang jeg kørte løn for uge 35-36 havde jeg en lønregulering på over halvdelen af vores medarbejdere, som blev kørt ind som et beløb – uden antal og uden sats på lønart 1122. Dette fungerede upåklageligt. Timesatsen der kommer ud på 1320 / 11404 – de er begge medarbejderens timepris.

 

Denne gang skal resten af vores medarbejdere reguleres, på samme stillingskategori. Men når jeg har indlæst på lønart 1122, med beløb, uden antal og uden sats, så går den nu ned og laver rav i den på 1320 + 11404. Der sker det, at timeprisen på de hensatte timer ikke længere er personens timepris, men nu er det timeprisen plus reguleringsbeløbet divideret med antal timer. Her er timesatsen på 1320 / 11404 ændret. 

Kan nogen hjælpe med denne ??? 

4SVAR4
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Hej

Det skyldes at du i din opsætning af Visma Løn arbejder med gennemsnitsberegning af timelønnen. Hvis du IKKE ønsker det skal du på resultattabel TILØN, angive en ny periode og så skal du for de løngrupper du ikke ønsker det på oprette dem på denne resultattabel med værdien 1. Og det er vigtigt at hvis det er 14-dagslønnede at du sætte 1 i kolonne 14-dagsløn. Hvis det er timelønnede der aflønnes pr. måned, skal værdien i kolonne Timeløn. Så vil det virker som du ønsker det.

Og ellers ring lige til vores support hvis du har yderligere spørgsmål til det tlf. 88 97 97 00.

God eftermiddag

 

KarinaJ
CONTRIBUTOR **

af KarinaJ

Hej Helle,

tak for dit svar, men jeg undrer mig bare lidt over svaret. Fordi i forrige lønperiode 35-36 brugte jeg samme lønart og der har jeg ikke ændret på noget i resultattabellen, og der fungerede det korrekt. Hvorfor skal jeg så gøre det anderledes denne gang ? Er der da sket en ændring med lønarten (1122) hos jer fra forrige løn til denne løn uge 37-38 ?

Mvh. Karina

Godkendt løsning
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Det skyldes at lønart 1122 går ind i gennemsnitberegningen, så den tager de beløb med som du har lagt på 1122 i sidste lønkørsel og dermed bliver timesatsen en anden.

KarinaJ
CONTRIBUTOR **

af KarinaJ

Det løser ikke problemet. For jeg har kun brugt lønart 1122 én gang på hver medarbejder. Halvdelen af vores medarbejdere i løn uge 35-36 og den anden halvdel i løn uge 37-38. Så den burde ikke have noget gennemsnit og beregne af. Samme medarbejder har ikke lønart 1122 to gange i træk.

Derudover er det kun sats på hensatte timer der blev ændret.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.