Mine produkter
Hjælp
Anonymous
Ikke relevant

Skattekort

af Anonymous

Har der været problemer med at få skattekort ind på ny ansatte for januar?

Jeg har 2 ny ansatte som er blevet trukket 55%

9SVAR9
SofieFoghDahl
CONTRIBUTOR ***

af SofieFoghDahl

Godmorgen, jeg havde 5 der var blevet trukket 55% - alle MA der var ansat i 2021. Og det der var gentagne hos dem var, at alles cpr.nr. endte på et 1-tal, så alle mænd. Og alle havde skattekort når jeg gik ind og tjekkede Skat.dk, men der stod de så pludselig med bikort (??)

God udfordrende dag til alle derude 😉

GitteM
CONTRIBUTOR ***

af GitteM

Jeg havde mange, både ny ansatte samt MA der har været ansat i flere år, hvorpå vi ikke automatisk fik skattekort. 

jeg trækker den rapport der hedder medarbejder skattekort, hver md inden lønkørsel. 

beb21-Mosscopen
CONTRIBUTOR ***

af beb21-Mosscopen

Samme problem her.

Her er det medarbejdere med bikort på 39% der er trukket 55% - men de skal alle bruge hovedkort.

LST
CONTRIBUTOR ***

af LST

Har netop erfaret, at når medarbejder kigger i sin skattemappe, ser det ud for dem som om skattekortet ER leveret til os som arbejdsgiver. De har derfor ikke grund til at tro andet, end at fejlen ligger hos os.

Birte Olsen
CONTRIBUTOR ***

af Birte Olsen

også her driller skattekortene......

Raelh
CONTRIBUTOR **

af Raelh

Vi har oplevet kæmpe problemer med skattekortene her i 2022. Visma har også fået besked, selvom Thor lidt skriver noget andet. Over 1.400 medarbejdere måtte indlæses manuelt via decentral registrering for at få de nye skattekort til at opdatere. Så du er alligevel lidt heldig hvis det kun drejer sig om 2 😉 
Så herfra er svaret på dit spørgsmål ud fra egen erfaring: Ja. 
Mange hilsner
Randi

RVOL78
CONTRIBUTOR *

af RVOL78

Hej 

Vi har samme problem. Vi har mange der er trukket 55 % også selv om de har været ansat sidste år og de der var sat til hovedkort.

 

LST
CONTRIBUTOR ***

af LST

Præcis det samme her.

af Thor Lundehoj

Hej @Anonymous,

 

Så vidt jeg ved er dette ikke en kendt problemstilling. Så det skal vi have nogle fra Customer Care til at kigge ind i. 

 

Da Customer Care desværre sjældent har mulighed for, at besvare spørgsmål her i Community, vil jeg foreslå at du kontakter vores hotline på telefon: +45 8897 9700 eller via vores chat ude i højre hjørne. Chatten er den hurtigste måde at komme i kontakt med os, hvis det ikke er komplekse spørgsmål, så jeg vil klart anbefale denne metode.

 

Hvis du har lyst og mulighed for det, må du gerne tilføje en kommentar med svaret på dit spørgsmål, så andre brugere efterfølgende vil kunne få glæde af det svar, som du har fundet frem til 

 

Du ønskes en god aften 🙂 


Med venlig hilsen,
Thor Lundehøj
Community Manager
Var mit svar nyttigt? Så må du meget gerne give det et "like".
Besvarede mit svar dit spørgsmål? Så må du meget gerne acceptere det som "løsning".
Det vil være med til at hjælpe andre i Communitiet Blinkende humørikon
Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.