Mine produkter
Hjælp
ama111
CONTRIBUTOR ***

Sygeferiepenge til 14-dages timelønnede

af ama111

Hej. Hvilken lønkode skal jeg benytte for at registrere sygeferiepenge, der er pensionsberettiget?

Før "ny ferielov" benyttede vi 3977. Hvis vi gør det nu, opskrives medarbejderens NETTO-feriepenge. 

Det var ok tidligere, men nu er det hans bruttoferiepenge, der skal opskrives.  

8SVAR8
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Vi arbejder på at komme med en ny lønart, for lige pt. kan du ikke bruge de gamle lønarter. Følge med i vores release dokument der kommer løbende :-).

ama111
CONTRIBUTOR ***

af ama111

Hej Helle.

Hvordan går det med dette? Synes stadig ikke, det er løst - og nu er der gået en måned. 

Lige nu overholder vi ikke de overenskomstmæssige krav. Det har vi (og I) forpligtet os til.  

Godkendt løsning
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Den kommer i morgen, læs vores release dokumenter som kommer i morgen tidligt, her står hvilken lønart du skal bruge :-). God dag

ama111
CONTRIBUTOR ***

af ama111

Hej Helle. 

vi har sidste år skrevet frem og tilbage vedr. sygeferiepenge. Den sidste besked var, at I havde løst det. Vi kan dog stadig ikke finde nogen lønkode, der giver sygeferiepenge med pension. 

Det tætteste vi kan finde er lønkode 40065, men det er uden pension. Vi ville også helst have en kode, hvor man kan indtaste enheder, så vi ikke selv skal beregne totalsummen. Under det gamle feriesystem hed lønarten 3977 og fungerede korrekt. Hvilken lønart skal vi benytte nu?

Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

I må tage kontakt til os via vores support, så vi kan tilpasse jeres pensionsgrundlag med lønart 40065, som er den lønart I skal anvendes til sygeferiepenge.

ama111
CONTRIBUTOR ***

af ama111

Det ser vi frem til.

Tusind tak, Helle 🙂 

doke
CONTRIBUTOR ***

af doke

Hej ama111.

Jeg er lige faldet over denne gamle tråd. Vi har brugt lønart 40065, men har opdaget, at den ikke beregner pension. Hvordan har I fået det løst? Hvis en medarbejder er langtidssyg, er der jo ikke noget at trække medarbejders andel af pensionen i. Har fået oplyst fra DI at pensionen skal trækkes fra inden overførsel af feriepengene til Feriekonto. Fik også at vide, da vi startede op hos Visma, at der var nye lønarter til dette på vej, men det er der åbenbart stadig ikke kommet? Heller ikke lønart 4923 feriepengedifference beregner pension, det har vi bedt om at få tilpasset, men synes det er mærkeligt, at vi hver især skal betale for dette, når det er noget overenskomsten siger man skal.

Stine Nyhøj Kristensen
CONTRIBUTOR *

Hej Helle,

 

Vi plejer at bruge lønart 3980 og den ser ud til at virke fint. Kan det passe eller er der noget jeg overser?

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.