Mine produkter
Hjælp
Laila Christensen
CONTRIBUTOR **

Udbetaling af feriepenge til timelønnet optj. 2018

af Laila Christensen (Opdateret ‎17-07-2019 09:19 af Thor Lundehoj VISMA )

Hej 🙂 Vi har en timelønnet medarbejder der desværre er afgået ved døden og vi har nu fået feriepengeanmodning om udbetaling af hans feriepenge optjent i indeværende år, 2018.

Vi har forsøgt udbetaling med lønart 4076 som vi normalt bruger med dato for denne lønperiode samt prøvet med 1/5-19 som dato. Intet lykkes.

Nogen der ved hvordan vi laver udbetaling af dem?

Mvh/ Laila Christensen - JMM Group

4SVAR4
jh1966
CONTRIBUTOR ***

af jh1966

Du kan udbetale de optj. feriepenge for 2018 med lønart 9100 og derefter nedskrive ferieregnskabet for 2018 ved lønart 610.

Christina Wagner
CONTRIBUTOR **

af Christina Wagner

Hej

Vi bruger kode 2, hvis vi fratræder en medarbejder og beholder feriepengene i huset. Hvis medarbejderen er fratrådt kan jeg udbetale feriepenge på LA4075.

Venligst

Christina

Godkendt løsning
ANNP_tek
CONTRIBUTOR ***

af ANNP_tek

Hej Laila

Hvis det er en timelønnet medarbejder, afregner i så ikke feriepenge løbende til feriekonto? (som så skal afregne til boet).

Jeg ved ikke hvilket system du bruger, men i Visma løn/MLE, skal man fratræde medarbejderen under ansættelsesforholdet, med den dato hvor han døde.

Man vælger kode 1 til afregning af feriepenge (kontant afregning på lønsedlen), så bliver alle opsparede feriepenge afregnet til lønmodtageren med det samme, også opsparet i 2018, vedr. ferieåret 2019-2020.

Vh. Anne-Mette

Laila Christensen
CONTRIBUTOR **

af Laila Christensen

Hej - Vi beholder feriepengene i huset og udbetaler så selv når der anmodes via feriepengeinfo.

Prøver da lige med kode 1 på medarbejderen om det kan lykkes.

Tak 🙂 Hilsen Laila

 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.