Mine produkter
Hjælp
Dorte Selmar
CONTRIBUTOR ***

Udbetaling af rest feriefridage funktionærer

af Dorte Selmar

Hjælp søges.

 

Som noget nyt har vi her i januar udbetalt restferiefridage til vore funktionærer.

Ved anvendelse af LA3830 udbetales restdage med en sats per dag på 1/25 eller 4% af gældende månedsløn.   Jeg bliver nu spurgt om hvorfor det er denne sats der anvendes ?

 

Er der nogen der kan hjælpe ?

7SVAR7
GMJ2020
CHAMPION *

af GMJ2020

Hej Dorte - du må meget gerne give lyd når du får et svar 😊

god dag 😊

 

GitteMeyer
CHAMPION *

af GitteMeyer

Hej - umiddelbart er der vel noget omkring hvormange feriedage der opspares. 4,8% af lønnen er det er står i ferieloven vedr. alm optj. på 25 dage, men optjener man 30 dage (incl 6. ferieuge) trækkes er 4% - ved ikke om det var det du søgte?

Dorte Selmar
CONTRIBUTOR ***

af Dorte Selmar

Hej Gitte    Tak for dit input - men jeg kan stadig ikke forstå - og dermed forklare de 4%.
Hvis du kan hjælpe mig yderligere må du meget gerne ringe til mig på 40414634 - ellers må jeg i telefonkøen hos VISMA 😞

GMJ2020
CHAMPION *

af GMJ2020

Hej Dorte - har du fået et svar fra VISMA - vi arbejder nemlig pt også på at få det sat op, men er i tvivl om hvordan systemet udregner det!

 

GMJ2020
CHAMPION *

af GMJ2020

Hej - hører også gerne fra andre -

jf. udregning fra tidl. kollega gøres dette hos os: 

ferieberettiget løn for 2020 + pension 2020 delt med 215 arbejdsdage x antal af feriefridage - dette udbetales på lønart 1171 og fratrækkes antal dage på 3800

Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123

Hej @GMJ2020 

Det er godt nok en gammel tråd jeg her falder over, men jeg tænker om I ikke kunne have glæde af at benytte LA 3825 til udbetaling af feriefridage.

På denne lønart skal du oplyse hvor mange feriefridage der skal udbetales til hvilken dagssats, som systemet så selv ligger sammen og som bonus, nedskriver den selv feriefridagene på LA 3800.

 

Så vidt jeg kan se på jeres regnestykke har I jo netop udregnet en dagssats og kender antal dage, så vil det da være oplagt at lade systemet arbejde lidt for jer ✔️

 

Blot et lille tip, som i kan bruge eller lade være 😊

Vh. Susanne

Godkendt løsning
GMJ2020
CHAMPION *

af GMJ2020

Tak, for indput, men søger oplysninger om hvordan I andre gør når der ikke er overenskomst. Anvender I 4% eller 4,8% eller den udregning som min "forgænger" har anvendt. @Dorte Selmar   fik du et svar fra VISMA ? LA 3830 tømmer saldo med 4% - hvilken LA kan evt. anvendes ved 4,8% som der trækkes ved ferie egen regning?

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.