om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Wij willen werken met een aangepaste periode indeling met een periode gelijk aan één week. Ik kom hier wat problemen tegen waarvan ik hoop dat er al mensen zijn die de kennis hebben om dit werkend te krijgen. De twee voornaamste problemen die we nu tegenkomen zijn:
- Met periodes van één week komt het regelmatig voor dat de laatste/eerste week niet overeen komt met de laatste/eerste dag van het jaar. Hoe wordt hier gebruikelijk mee omgegaan?
- Ik heb begrepen dat het afschrijven van activa alleen kan met 12 perioden. Dit gaat een vertekend beeld geven als we rapporten willen maken. Kunnen we die instellingen wijzigen zodat activa wekelijks afgeschreven wordt? Of zijn hier eventueel andere oplossingen voor?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @DaanVBA ten eerste is het wellicht goed om deze vraag ook eens met jullie implementatiepartner te bespreken. In het kort een reactie: de vaste activa hanteert altijd dezelfde periode-indeling als finance, dus bij een inrichting van 52 weken, zal de activa ook in 52 perioden (per jaar) gaan afschrijven. Voor wat betreft de laatste/eerste week, je kunt kiezen hoe de laatste dag van periode 52 wordt bepaald. De eerste week van het nieuwe jaar, zal automatisch de volgende dag als begindatum hebben.
Visma Software BV
HJE Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam
Tel: 020-355 29 99
Copyright 2021 Visma Community. All right reserved.