Mijn Communities
Help
anke
CONTRIBUTOR ***

Error bij uploaden inkoopprijzenwerkbladen

door anke

Bij het uploaden van inkoopprijzenwerkbladen wordt een error gegeven:

anke_0-1733759500668.png

Om de fout te vinden filter ik om de beurt een kolom

anke_1-1733759774088.png

Desalniettemin kom ik geen fouten meer tegen. Hoe kan de fout gevonden worden?

4 ANTWOORDEN 4
Goedgekeurde oplossing
Dennis van der Veen
PARTNER

door Dennis van der Veen

Kwam deze laatst ook een keer tegen. Toen werd één artikel twee keer gebruikt. Komt inderdaad geen duidelijke melding op regelniveau. Maar wellicht is het in Excel op te sporen met dubbele waarden zoeken om uit te sluiten dat het hier in zit. 

anke
CONTRIBUTOR ***

door anke

Waren inderdaad geen meldingen meer op regelniveau. Maar na onderzoek van de Excel file bleken hier dubbele artikelnummers in te zitten. Na verwijderen lukte het uploaden.

Verzoek aan Visma om de meldingen op regelniveau aan te vullen met dubbele artikelnummers

Goedgekeurde oplossing
Elbert Dannenberg
PARTNER

door Elbert Dannenberg (Bijgewerkt ‎09-12-2024 19:55 door Elbert Dannenberg PARTNER )

Ik ken dit als je in 1x grote aantallen upload en het bronbestand niet 100% goed is.  Vaak ontbreekt er ergens een artikelcode (of artikel die geblokkeerd is), verkeerde magazijn of eenheid (of eenheid die niet bij het artikel is vastgelegd). Dat betekend bladzijde voor bladzijde nalopen. Soms knip ik het bestand ook op in kleinere bestanden, dan zie je de fout eerder. 

anke
CONTRIBUTOR ***

door anke

Dit komt inderdaad naar voren bij het filteren van elke kolom en is hierna dus ook snel op te lossen