Mijn Communities
Help
anke
CHAMPION *

Inkoopfactuur: aantal 0 wordt toch als aantal 1 gerekend

door anke

Wanneer in een inkoopfactuur aantal 0 ingevuld wordt, dan wordt deze als nog als 1 gerekend. Voorbeeld:

anke_0-1760536704250.png

anke_1-1760536731187.png

Is dit de bedoeling?

5 ANTWOORDEN 5
anke
CHAMPION *

door anke

Het is geen kopie van een andere inkooporder. De 1e regel is een koppeling met een ontvangstregel. De 2e regel waarin vergeten is aantal 1 in te vullen is handmatig toegevoegd. 

door Elbert Dannenberg

Ik heb nog even goed naar je screenshot gekeken. Ik zie dat er twee kolommen met kostprijs staan. De ene kolom is waarschijnlijk de kostprijs per stuk en de andere de totale kostprijs.

Normaal gesproken bevat het veld Kostprijs de berekende waarde van aantal × kostprijs per stuk (in jouw voorbeeld dus 0 × 114,92 = 0). Dit veld kan echter ook handmatig worden overschreven.

Wanneer je – zoals in jouw screenshot – in het veld Kostprijs handmatig 114,92 invult, dan ziet Visma.net dit als een regulier bedrag en wordt dit bedrag automatisch meegenomen in het totaal van de factuur. Dit is standaardgedrag binnen het systeem.

door sanderdercksen

@anke dit is niet de bedoeling inderdaad. Ik vermoed dat in dit geval de kostprijs op een andere manier in de inkoopfactuur terecht is gekomen; heb je deze inkoopfactuur handmatig aangemaakt? 

anke
CHAMPION *

door anke

Deze inkooporderregel is inderdaad handmatig aangemaakt

door Elbert Dannenberg

Anke, heb je deze regel voor regel ingevoerd, of heb je een kopie gemaakt van een ander inkooporder en deze daarna aangepast?