Mijn Communities
Help

Meerdere afletterbatches voor 1 aflettergroep open hebben is niet meer mogelijk sinds laatste update

door Marjan van der Schoot

Sinds de laatste update is het niet meer mogelijk om voor 1 aflettergroep meerdere referentienummers open te hebben staan. Dit is heel onhandig omdat het soms overzichtelijke is om tegelijkertijd verschillende afletterbatches aan te maken en dan te kijken wat het verschil is. Ook helpt het als er veel mutaties op een grootboekrekening staan om verschillende afletterbatches tegelijk te kunnen gebruiken.

4 ANTWOORDEN 4
MarieV
CONTRIBUTOR *

door MarieV

@sanderdercksen, wij lopen tegen hetzelfde probleem aan. Zie mijn zojuist geplaatste bericht. 

door Marjan van der Schoot

We selecteren dan bijvoorbeeld op periode of subaccount (subrekening) om af te letteren. Op deze manier letter je dan niet 2 dezelfde regels af in verschillende batches. Eeerlijk gezegd is dat laatste bij ons nog nooit gebeurd. De kans dat medewerkers tegelijkertijd 2 afletterbatches verwerken is verwaarloosbaar, dus dan doet het probleem zich naar mijn mening niet voor. Ik ben dan wel benieuwd of jullie andere ervaringen kennen, omdat dit is aangepast in VnF.

door sanderdercksen

@Marjan van der Schoot klopt, dit is inderdaad een bewuste wijziging geweest. Ik begrijp nu dat het voor jullie praktisch is om meerdere batches open te hebben staan. Aangezien elke batch alle niet-afgeletterde transacties toont, ben ik even benieuwd op welke manier jullie dan onderscheid aanbrengen in meerdere batches wanneer je te maken hebt met veel transacties? 

MarieV
CONTRIBUTOR *

door MarieV

Hoi Sander, wij lopen tegen hetzelfde probleem aan. Zie ook mijn bericht geplaatst op 23 maart. Hoor graag van je hoe hier mee om te gaan! Dank:)