Mijn Communities
Help
Gerrit Schouten
CHAMPION *

bankkoppeling met KNAB

door Gerrit Schouten

Is er al zicht op wanneer het mogelijk is om met de KNAB-bank te koppelen?

66 ANTWOORDEN 66

door bart willemsen

Goed punt Aad, ik ervaar het niet als zeuren en klagen maar positief ongeduld. En geloof me wij willen dit net zo graag als jij!! Neem aan dat je beschikbaar bent voor de pilot 😉

Aad Wagner
CHAMPION *

door Aad Wagner

@Gerald Schouten Ik ben ook benieuwd... Andere pakketten kunnen al jaren gewoon met Knab en bijna alle andere banken koppelen. Een jaar of drie geleden al contact met Knab over gehad, die toen aangaven dat het initiatief bij VISMA lag hiervoor.



Hartelijke groet,
Aad Wagner
Aadwork
Aad Wagner
CHAMPION *

door Aad Wagner

Net als @Sharky ben ik ook weer benieuwd of er al wat concreets gezegd kan worden over de implementatie-datum. Tussen mijn laatste bericht in deze topic en nu zit alweer een klein half jaar, zie ik.

Ondertussen strompelt mijn geduld zich maar voort, terwijl ik andere pakketten al jaren Knab zie aanbieden met een automatische bankkoppeling. Dat maakt het ook een beetje frustrerend. Bij elke handmatige import van een MT940-bestand in Visma borrelt die frustratie weer naar boven...



Hartelijke groet,
Aad Wagner
Aadwork
Richard Evertse
CONTRIBUTOR **

door Richard Evertse

Weet je visma weet dat we niet snel van boekhoud programma kunnen wisselen. Ze houden ons aan het lijntje. 

Aad Wagner
CHAMPION *

door Aad Wagner

@bart willemsen  schreef:

Graag nog even geduld, en denk dan aan een beperkt aantal maanden.     


Dat klinkt een beetje als 'De verwachting is 2e helft 2021'... Mijn geduld loopt na al die jaren wachten wel op zijn tandvlees momenteel. Maar het strompelt nog wel wat weken door vermoed ik.

 

Handmatig banktransacties inlezen is gewoon heel erg klote, omdat dubbele transacties dan op de loer liggen.

 

Maar goed. Het klinkt als of jullie de andere bankkoppelingen op deze manier ook sneller kunnen aanbieden. 👍



Hartelijke groet,
Aad Wagner
Aadwork
Richard Evertse
CONTRIBUTOR **

hoi Hoi wat een goed nieuws!! Eindelijk. 
we gaan het zien.

Hoop dat het binnen een paar maanden gerealiseerd is.

EMulleners
CHAMPION ***

door EMulleners

Kunnen wij ook een bankkoppeling met SNS verwachten?

Aad Wagner
CHAMPION *

door Aad Wagner

Wel netjes op je beurt wachten... Wij wachten al bijna 3 jaar op de bankkoppeling met Knab 🙄 Wellicht dat SNS over een jaar over drie aan de beurt is 🙃



Hartelijke groet,
Aad Wagner
Aadwork
EMulleners
CHAMPION ***

door EMulleners

Grapjas 🙂 Het is best frustrerend dat we er al zo lang om vragen en nu er kosten in rekening gebracht gaan worden voor de bankkoppelingen en je nog alles handmatig moet doen is dat nog vervelender. Prijsverhogingen prima, maar dan moet je wel baat bij de geboden functionaliteiten hebben.

Aad Wagner
CHAMPION *

door Aad Wagner

Het functioneert allemaal verder goed. Alleen die bankkoppelingen zijn natuurlijk een drama hier... Alle software-pakketten bieden al járen een breed scala aan koppelingen aan. Dat maakt het voor mij nog frustrerender. Volgens VISMA is het allemaal niet zo eenvoudig als wij denken, maar om je heen kan bijna elk pakket al jaren koppelen met bijna alle banken... Dat klopt gewoon niet.



Hartelijke groet,
Aad Wagner
Aadwork
Robert Kaiser
CONTRIBUTOR ***

door Robert Kaiser

Start-ups kiezen steeds meer voor KNAB en niet alleen vanwege de lage kosten. Sommige nieuwe klanten kan ik overhalen naar een andere bank, onze voorkeur ING. ING brengt sinds kort ook kosten in rekening per maand voor de bankkoppeling en daar komt Visma nog eens overheen met € 1,75. De eerste klant heeft haar onvrede al laten blijken mbt onze advies bankkeuze. Dus sinds 2018 wacht ik op de KNAB koppeling en kan me een hoop werk & gezeur besparen als die er een keer komt.

 

Gerrit Schouten
CHAMPION *

door Gerrit Schouten

't is ook KNAB lastig😅

Gert Jan B
CONTRIBUTOR **

door Gert Jan B

Helemaal eens.
Waarschijnlijk zit er bij Visma veel legacy onder de motorkap, waardoor het inderdaad niet zo makkelijk is. Maar dat is na al die jaren geen excuus meer.

Gerrit Schouten
CHAMPION *

door Gerrit Schouten

Helemaal mee eens. Visma heeft technisch de boel goed op orde volgens mij, maar over die koppeling hebben zij blijkbaar een andere visie dan wij, die met de benen in de praktijk staan.

Visma heeft aangegeven dat de koppeling in het 2e halfjaar er zou zijn, we hebben dus nog een aantal weken. Laten we er positief blijven en vol verwachting ernaar uitkijken.

Qua prijs-kwaliteit-mogelijkheden is eAccounting voor mij nog steeds hét beste pakket voor de kleine bedrijven/ZZP-er.

Aad Wagner
CHAMPION *

door Aad Wagner

Eens. Laten we het positief bekijken. Het 2e half jaar is nog niet om 😉 Hopelijk halen ze bij VISMA die doorn voor je jaarwisseling nog uit ons oog...



Hartelijke groet,
Aad Wagner
Aadwork
Richard Evertse
CONTRIBUTOR **

door Richard Evertse

Ojee Knab is al lastig om de koppeling te realiseren niet te veel vragen van deze jongens.

Aad Wagner
CHAMPION *

door Aad Wagner (Bijgewerkt ‎04-11-2021 15:01 door Aad Wagner )

Kijkend naar de opening van dit onderwerp van @Gerrit Schouten zijn we alweer bijna 3 jaar (!) verder.

 

Op 6 januari 2021 dan de verwachting van @Remko Gerritsen dat er ein-de-lijk een bankkoppeling met KNAB komt tweede helft van 2021...

 

Ik kreeg ondertussen een mail van @Ivo Bodenstaff met nieuws over Premium bankkoppelingen, waarin KNAB verder niet werd genoemd.

 

Nog een kleine 2 maanden. Ik ben benieuwd...



Hartelijke groet,
Aad Wagner
Aadwork
Gert Jan B
CONTRIBUTOR **

door Gert Jan B

Ik geef het op en stap over.
Elk jaar gaat de prijs omhoog, "omdat er zoveel nieuwe funtionaliteit is ontwikkeld". Een relatief simpele bankkoppeling kan er niet bij, terwijl veel kleinere aanbieders die allang hebben.

Richard Evertse
CONTRIBUTOR **

door Richard Evertse

Echt groot gelijk ik denk er ook over om over te stappen.

Gert Jan B
CONTRIBUTOR **

door Gert Jan B

Zie op tegen de rompslomp, maar het is niet anders.
Systeem is nu ook weer uit e lucht.....

Robert Kaiser
CONTRIBUTOR ***

door Robert Kaiser

Help!

 

Wanneer is de bankkoppeling gerealiseerd met KNAB. IK heb nu 2 klanten die uit Visma willen ivm steeds aanleveren van MT940 en ik ben het zat om steeds moeite te doen om ze binnen boord te houden. Zowel Visma als wij gaan zo klanten kwijt raken en ik word nu al ruim 2 jaar voorgehouden dat het in behandeling is.

Vele andere boekhoudpakketten werken prima met KNAB en vind dat Visma hier tussen hoort!