Mijn Communities
Help
G van Wiechen
CONTRIBUTOR ***

mededeling/omschrijving inkoopfacturen ook in rapportage

door G van Wiechen (Bijgewerkt ‎24-11-2021 11:33 door G van Wiechen )

Net gestart met eaccounting en bezig met inregelen. Het valt mij en mijn accountant op dat het niet mogelijk is om een omschrijving aan de inkoopfacturen toe te voegen die zichtbaar is bij het uitdraaien van overzichten.

 

Dit is onhandig bij de controle van de kosten - nu moet er dan telkens door worden geklikt om per boeking te kijken wat de mededeling/factuur is om te zien wat exact de uitgave is en je niet in een oog opslag kan zien waaraan in een periode geld is uitgegeven/wat afwijkende posten zijn.

 

Is er een mogelijkheid/zijn er plannen om de mededeling mee te nemen in de rapportage of om een omschrijving te kunnen toevoegen aan factuurregels? Of zien we iets over het hoofd?

 

 

1 ANTWOORD 1
Goedgekeurde oplossing
Sander Kreuze
CHAMPION ***

door Sander Kreuze

Hoi,

 

Om een extra omschrijving mee te kunnen geven bij inkoopfacturen moet je een vinkje zetten.

 

Ga naar Bedrijf - Instellingen - Boekhouding en zet een vinkje bij Omschrijvingen op factuurregels inschakelen: 

SanderKreuze_0-1637768043537.png

 

Als je nu een factuur gaat inboeken zie je een extra veld Omschrijving regel. Hierin kun je bijvoorbeeld de "maand" invoeren.

Omschrijving regel.png