Mijn Communities
Help
RolandJeroen
CONTRIBUTOR **

Beginbalans in Auditfile

door RolandJeroen

Ik heb voor onze accountant een auditfile aangemaakt, audit.xaf, zodat zij onze gegevens in hun pakket, Audition, kunnen inlezen. In het audit.xaf bestand zitten geen saldi ‘beginbalans’ in. Hoe is dit te regelen?

Ik geef op:

RolandJeroen_0-1676887725237.png

Bij ‘Auditfile exporteren’ heb ik geen mogelijkheid om iets aan te geven.

Het enige wat ik zie als mogelijkheid met ‘beginbalans’ is ‘Proefbalans (overzicht)’, exporteren kan dan alleen als Excel of PDF.

Is hier een oplossing voor?

4 ANTWOORDEN 4
jeroenschurmann
PARTNER

door jeroenschurmann

Een aanvulling op deze vraag: is het mogelijk om in de auditfile.xaf of separaat tevens de gekoppelde documenten zoals Inkoop- & verkoopfacturen geëxporteerd te krijgen? (of is er een alternatieve mogelijkheid om alle mutaties incl. gekoppelde documenten te exporteren?) Dank jullie wel voor de reactie.

Gecombineerd in één actie is dat niet mogelijk. Overigens is het onlangs mogelijk gemaakt om alle bijlagen te exporteren via het venster Bijlagen downloaden.

Via OneStop Reporting is het mogelijk om rapportages te maken, inclusief linkjes naar de gekoppelde documenten. Even afhankelijk van het doel waarvoor je deze export nodig hebt, zou dit ook een oplossing kunnen zijn. 

 

 

 

Goedgekeurde oplossing
sanderdercksen
VISMA

door sanderdercksen

In de Auditfile wordt de beginbalans standaard meegenomen, hiervoor is geen instelling nodig. De beginbalans is te vinden in het onderdeel "openingBalance" in het XML-bestand. Zie onderstaand ter illustratie een gedeelte uit de XML-auditfile:

 

sanderdercksen_0-1676889276708.png

 

RolandJeroen
CONTRIBUTOR **

door RolandJeroen

Beste Sander,

Dank voor het gedeelte XML. Ik bespreek dit verder met onze accountant waarom hij deze gegevens er niet uit kan halen.

Mvg,

Roland.