Mijn Communities
Help
habers
CONTRIBUTOR ***

Per definitie inporteren

door habers

Hallo

 

Kan iemand aangeven wat de verschillende codes zijn voor verkoopfacturen , de soorten. factuur is INV maar bv creditnota? Vooruitbetaling? Zal een drieletter code zijn. alvast bedankt.

5 ANTWOORDEN 5
Goedgekeurde oplossing
Elbert Dannenberg
PARTNER

door Elbert Dannenberg (Bijgewerkt ‎25-11-2019 10:25 door Elbert Dannenberg PARTNER )

Deze melding kan voorkomen als je de <Actie: annuleren> (Cancel) niet hebt ingevoerd of als de regel niet actief is. Als je de import laat beginnen met onderstaande regels dan moet het gaan werken.   Knipsel1.JPG

 

AccountOne
www.accountone.nl

door sanderdercksen

Bijgaand een overzicht voor zowel inkoop- als verkoopfacturen.

Inkoopfacturen:

  • Invoice = "INV";
  • CreditAdj = "ACR";
  • DebitAdj = "ADR";
  • Check = "CHK";
  • VoidCheck = "VCK";
  • Prepayment = "PPM";
  • Refund = "REF";
  • QuickCheck = "QCK";
  • VoidQuickCheck = "VQC";

Verkoopfacturen:

  • Invoice = "INV";
  • DebitMemo = "DRM";
  • CreditMemo = "CRM";
  • Payment = "PMT";
  • VoidPayment = "RPM";
  • Prepayment = "PPM";
  • Refund = "REF";
  • FinCharge = "FCH";
  • SmallBalanceWO = "SMB";
  • SmallCreditWO = "SMC";
  • CashSale = "CSL";
  • CashReturn = "RCS";

 

habers
CONTRIBUTOR ***

door habers

Bedankt voor het snelle antwoord, echter als ik INV invul gaat de import prima bij een factuur, echter dit zijn creditnota's  , bv CRM werkt niet. Melding blijft dan: revision ID mag niet leeg zijn. Ideeen?

habers
CONTRIBUTOR ***

door habers

Heeft iemand antwoord op het onderstaande tag?

door Jos van Willegen

Het is wat lastig om aan te geven waar het misgaat als we de importdefinitie niet kunnen zien, maar wellicht kan ik je al verder helpen door een screenshot te plaatsen van een voor mij werkende import voor facturen en creditnota's. 

Importeren screenshot.PNG

 

In de screenshot zie je een voorbeeld van een import waarbij ik onder een bepaalde conditie een factuur of een creditnota importeer, daarna geef ik nog 'hard' het factuurnummer mee. Wellicht kan je er hier al mee uit komen? 

 

Anders zou je altijd nog een screenshot van je importdefinitie kunnen plaatsen. Hoewel je in het geval van imports vaak beter contact kunt opnemen met je Visma partner, die kunnen je daar vaak wel mee helpen. 

 

 

eServiceware, uw Visma.net Expert Center
www.eserviceware.com