Mijn Communities
Help
nhiddink
CHAMPION *

onterechte herinnering verstuurd

door nhiddink

Hoi,

Vanmorgen is er een onterechte herinnering verstuurd naar, in ieder geval, 1 van onze debiteuren. Naast dat de herinnering onterecht is, omdat de facturen niet open staan, zijn er meerdere dingen mis.

*Er staan 2 oude (al betaalde) facturen op van 2018.

*De datum van de herinnering is 1-4-2018, terwijl de email vanmorgen is verstuurd.

*Het saldo van de herinnering is 0,00, ondanks dat het aangeeft dat er 2 openstaande facturen zijn.

*Zo betreft het een Nederlandse klant, die ook zo in Visma is geregistreert, maar heeft de klant een Engelse herinnering ontvangen.

*Daarnaast is er een andere klant in het onderwerp genoemd en is de aanhef ook van een andere klant.

 

Ik heb vanmorgen geen debiteurenbeheer gedaan, dus ik heb de herinnering niet opgemaakt/verstuurd. We hebben wel geautomatiseerde regels ingesteld voor de 1e herinnering; deze gaan automatisch. Maar dan is het nog vreemd dat er een herinnering wordt verstuurd voor 2 facturen die per heden niet open staan.

 

onterechte herinnering1.pngonterechte herinnering.png

5 ANTWOORDEN 5

door Elbert Dannenberg

Beste Natascha,

 

Ik ga je bellen om dit met je te bespreken.

Goedgekeurde oplossing
sanderdercksen
VISMA

door sanderdercksen

De oorzaak van deze case blijkt veroorzaakt te zijn doordat er een verkeerde rapportlayout is gekoppeld aan het debiteurtype voor buitenlandse debiteuren (NONEUSTD). Deze moet gekoppeld zijn aan bijvoorbeeld de Engelse aanmaningslayout, zie bijgaande afbeelding:

 

image.png

nhiddink
CHAMPION *

door nhiddink

Een verkeerde rapport op debiteurtype zou wellicht een verkeerd rapport sturen naar desbetreffende debiteur. Het lijkt mij niet de reden waarom een compleet andere debiteur dit rapport krijgt. Noch lijkt het mij de reden waarom een rapport verstuurd wordt van facturen die al zijn voldaan.

door sanderdercksen

Ik begrijp je reactie, echter is dit wel degelijk de oorzaak. 

Om toch wat (technische) toelichting te geven; het rapport dat is gemaakt voor het proces Saldo-opgaven is bij jullie ingesteld voor het gebruik in het proces Aanmaningen. In deze situatie zal een rapport aangestuurd worden die echter een afwijkende aansturing (parameters) verwacht dan het rapport voor een aanmaning. Hierdoor ontstaat volledig "onvoorspelbaar" gedrag. 

 

Ter illustratie een ander voorbeeld:  Stel ik kies ervoor om het rapport Openstaande posten vast te leggen alszijnde een factuurlayout. Gevolg hiervan zal zijn dat de ontvanger van de factuur een openstaande posten rapport ontvangt en daarop zullen dan ook openstaande posten van andere debiteuren zichtbaar zijn. 

nhiddink
CHAMPION *

door nhiddink

ok, bedankt voor de uitleg. Het komt er dus op neer dat dit bij de implementatie van Visma verkeerd is ingesteld.