Mijn Communities
Help
Arnee Roodenburg-Piek
CONTRIBUTOR **

Ervaringen testomgeving

door Arnee Roodenburg-Piek (Bijgewerkt ‎23-03-2022 10:12 door Arnee Roodenburg-Piek )

Hi,
Wij hebben nu geen testomgeving en vragen ons af hoe de ervaringen van jullie hiermee zijn. Is het de moeite waard?
We horen het graag! Alvast bedankt.

11 ANTWOORDEN 11
Marion Peters
CONTRIBUTOR *

door Marion Peters

Wat zijn de kosten van een testomgeving?

 

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***

door dennis beekman

Hoe is de testomgeving?

  • is het een kopie van de productie?
  • zo nee, kan je de productie database erin zetten zodat je een 1 op 1 omgeving hebt?
  • Bestaat er ook een acceptatieomgeving voor testen van de nieuwe functionaliteit voordat ze live gaan?

gr

Patricia de Leeuw
CONTRIBUTOR ***

door Patricia de Leeuw

Wij hebben er 1, maar ik vind het zeer beperkt. ook omdat je een inrichting niet kan kopiëren naar de productie omgeving. en je wilt ook met verschillende rollen/gebruikersprofielen testen, dit heb ik nu zelf door eigen fictieve gebruikers aan te maken gedaan. maar is niet ideaal.  Ook niet kan zien of het mailen, je zou er een test mail aan kunnen hangen. 

 

Ben je niet zo ver gevorderd zou ik het inderdaad aanschaffen.

 

En inderdaad je zou graag willen dat er een payroll test omgeving is.

 

 

habers
CONTRIBUTOR ***

door habers

Hallo

 

Het niet hebben van een testomgeving is een zeer groot gemis! En zeker een aanrader, zo niet een must. Eigenlijk te gek voor woorden dat Visma dit nog steeds niet voor elkaar heeft! Na beloftes van drie jaar geleden dat het gemaakt zou worden. Dus de real versie kunnen kopiëren naar een test!

door rachidahaddou (Bijgewerkt ‎26-04-2023 16:23 door rachidahaddou VISMA )

@habers , vervelend om te horen dat dit nog steeds niet is gerealiseerd. Mag ik vragen bij wie je de testomgeving hebt aangevraagd?
Je mag ook mij direct mailen dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen. Mijn mailadres is Rachida.Haddou@visma.com

habers
CONTRIBUTOR ***

door habers

Nog steeds niet!!! Ondanks beloften nog steeds geen testomgeving. Het lijkt het kabinet Rutte wel!

Moeten we testwerk doen in live omgeving. te zot voor woorden.

door rachidahaddou

@habers , helaas hebben we bij het servicedesk geen aanvraag gezien van een testomgeving, ik hoor graag van je wat het requestnummer is.

Arnee Roodenburg-Piek
CONTRIBUTOR **

door Arnee Roodenburg-Piek

Bedankt voor jullie reactie! Fijn om te horen wat fijn en wat minder fijn werkt.

Goedgekeurde oplossing
Asha
CHAMPION ***

door Asha

Hallo,

Ook wij werken met een testomgeving wat heel fijn is. Echter bij het updaten van de testomgeving moeten wij elke keer als klant Visma erop wijzen dat EasyCruit ontkoppeld moet worden op de testomgeving en dat het E-dossier geopend moet kunnen worden.

Wij zijn enige tijd geleden met enige regelmaat meerdere sollicitanten kwijt geweest. Het bleek dat er een koppeling aanstond op zowel  de productie als op de testomgeving. 

Blijkbaar is er bij Visma geen standaardprocedure welke stappen er ondernomen moeten worden bij het overzetten van de testomgeving.

Wellicht in te richten in een workflow?

 

Wat wij ook missen is een koppeling met een payroll testomgeving, zodat je ook componenten e.d. kunt testen op de uitwerking ervan.

Nu testen we op de productie, met alle risico's die dit met zich meebrengt.

Ans van Laarhoven
CONTRIBUTOR ***

door Ans van Laarhoven

Wij vinden het heel erg handig. Alle workflows of nieuwe inrichting doe ik eerst in de testomgeving. Gecombineerd met een testgebruiker natuurlijk.  Testomgeving verversen laat ik alleen doen na omvangrijke inrichting. twee á drie keer per jaar. 

Stephan W
CONTRIBUTOR ***

door Stephan W

Goedemorgen Arnee,

 

Wij maken al geruime tijd gebruik van een testomgeving en het is best handig om hier functionaliteiten in uit te testen.

 

Nadeel vinden wij dat het érg lastig blijkt voor Visma om de testomgeving weer te actualiseren. Dus wanneer je de omgeving weer gelijk wilt hebben met productieomgeving, dan kost dat nogal wat moeite. Ook het anonimiseren van de testomgeving tbv privacy blijkt lastig.

 

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons weten.