Mijn Communities
Help
Marcovanbergeijk
CONTRIBUTOR **

Aanpassing account niet versturen

door Marcovanbergeijk
Status: Realisatie waarschijnlijk

Hallo, 

 

Op 8 maart is er door een technische aanpassing een e-mailbericht verstuurd naar onze klanten. Dit was een onterechte mail die is verstuurd. Zie hiervoor ticket 24531078. 

Wij werken met SSO waarbij klanten toegang krijgen tot onze portal en vanuit daar gaat de gebruiker via SSO door naar Visma HRM. 
Het verzoek is om er voor te zorgen dat er nooit een mail vanuit Visma naar de gebruiker wordt verstuurd. Nu is het al mogelijk om bij aanpassingen bij rollen geen mail meer te versturen, echter wij willen dat er geen enkele mail wordt verstuurd.

Nu wordt er nog bv. een mail verstuurd als de namen worden aangepast. Dit is niet wenselijk, aangezien de gebruiker zelf geen wijziging heeft aangebracht. Dit levert onrust op omdat de gebruiker de mail niet verwachten en altijd met SSO inloggen. Daarnaast zien de gebruikers dit als phising mail, omdat ze de mail niet herkennen en de mail ook niet verwachten. Dit levert veel vragen, onduidelijkheden op waarbij de gebruiker bij onze Servicedesk zich gaat melden. 

Wij willen graag dat er dus geen enkele mail vanuit Visma (wat betreft account wijzigingen) wordt verstuurd, omdat er wordt gewerkt met SSO. Het zou fijn zijn als er in de Visma Admin omgeving een extra optie beschikbaar komt bij Bedrijven, betreffende bedrijf, onder de optie "Gebruikers informeren over bijgewerkte roltoewijzingen". 

 

Alvast bedankt. 

4 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen.
We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Dit is op de backlog opgenomen voor een ander Team wat niet onder mijn verantwoording valt 

Ik heb dit op de backlog laten plaatsen maar heb geen invloed op hun planning


Ik blijf dit monitoren 

door Rene van Jole

update : 

Dit duurt heel erg lang vandaar even een update 

Dit verzoek ligt zoals al benoemd bij een ander Visma bedrijf ik heb wederom een reminder verzonden om dit ook echt in Q3 planning op dit moment te realiseren 

 

Ik hou jullie op de hoogte als ik meer informatie heb 

 

 

marijke d
CONTRIBUTOR ***
door marijke d

Hierbij een toevoeging aan dit verzoek: Vriendelijk verzoek om geen mails te sturen bij de-activeren van een Visma-account.(bijv ivm uitdienst)

 

Dit heeft geen toegevoegde waarde, maar zorgt voor onduidelijkheid en dus voor extra vragen.