Mijn Communities
Help
David van den Bosch
CHAMPION *

Actievragen zoals in "Soorten aanstellingen & acties" ook in algemene taken in WF Plus

door David van den Bosch
Status: Realisatie waarschijnlijk

Sinds een aantal maanden is het mogelijk om bij Soorten aanstellingen & acties zogenaamde actievragen in te richten.

 

Ik zou graag zien dat dergelijke vragen ook ingericht zouden kunnen worden in workflow plus taken. Het zou ideaal zijn om op deze manier informatie uit te vragen bij de ene gebruiker die bijvoorbeeld een HRM-administratie kan gebruiken voor de invoer.

 

Opties/functionaliteiten die handig zouden zijn:

  • per vraag de keuze of invoer verplicht is
  • mogelijkheid om ook op het scherm "Workflow starten" al vragen te stellen
  • vragen conditioneel maken op basis van andere vragen.
    (stel vraag 1 is een vraag van type lijst. indien antwoord 1 dan moet vraag 2 wel gesteld worden, indien antwoord 2 dan niet)

 

@Marinka Eweg Ik meen dat ergens in de HRM release notes van een paar releases terug iets stond dat zoiets als ik hierboven beschreef dit jaar ergens waarschijnlijk gerealiseerd zou worden, maar kan het niet meer terugvinden.

 

 

 

5 Opmerkingen
Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Hallo @David van den Bosch 

 

Dank voor het aanmaken van deze wens. 

Het staat inderdaad op onze backlog om de actievragen zoals geimplementeerd in Persoonsgegevens ook in Workflow plus beschikbaar te maken.

Dit is item 5170.

 

Marinka

David van den Bosch
CHAMPION *
door David van den Bosch

@Marinka Eweg, dat is mooi!

Kan je misschien een indicatie geven hoe lang dat ongeveer zal duren? (maanden/kwartalen/langer?)

Wij wachten met smart op deze toevoeging, dus ik ben benieuwd!

door Rene van Jole

Hoi David

 

Dit staat nog niet op de planning. Je moet eerder in kwartalen denken voor dit onderwerp met de kennis van dit moment.

Hij staat wel onder onze aandacht

 

 

Mireille Werring
CHAMPION ***
door Mireille Werring

Nog één aanvullende wens: kunnen de actievragen toegevoegd worden aan een sjabloon (samenvoegveld)?

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Hi @Mireille Werring

De manier waarop we de antwoorden op de actievragen opslaan (in 1 invoernotitie) zorgt ervoor dat het niet mogelijk is de actie vragen apart als samenvoegveld beschikbaar te maken. 

Uiteraard kun je hier een wens voor indienen via dit portaal, maar helaas acht ik de kans dat dit gerealiseerd gaat worden niet groot.

 

Groeten Marinka