Mijn Communities
Help
Ramon Bleumer
CONTRIBUTOR ***

CAO-verhoging doorvoeren gebruikersvriendelijker maken

door Ramon Bleumer
Status: Gerealiseerd

In Youforce ligt het onderhoud van de CAO's volledig bij Visma|Raet. Geen aanvullende acties voor klanten.

In Visma HRM en Payroll ligt dat anders. Klanten moeten bij een CAO-verhoging de nodige handelingen verrichten om de CAO-verhoging bij alle medewerkers door te voeren. Bij een m.t.w.k. mutatie moeten per maand handelingen worden verricht.

De CAO-verhoging kent een ingangsdatum. Het zou gebruikersvriendelijker zijn om met een enkele handeling (op ingangsdatum) de verhoging in alle betreffende maanden door te kunnen voeren.

Daaraan toegevoegd moet het voor AK's mogelijk worden om op ak-niveau de wijzigingen door te kunnen voeren. Ik heb begrepen dat dit al op een lijstje staat.

11 Opmerkingen
door Floor Doornebosch
Status changed to: Status: Intake

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen.
We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

We hebben dit request op de backlog opgenomen. Dit is geregistreerd onder backlog nummer 4816. 

Er is nog geen planning bekend irm de realisatie

Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

Het zou handig zijn als de CAO tabel en inpassingstabel via Excel-bestand kan worden ingelezen/ geïmporteerd met een bepaalde ingangsdatum ipv per regel moeten openen en het bedrag aan te passen. 

Of door middel van kopiëren en plakken van de nieuwe tabel.

 

Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

Is er al een planning bekend wanneer dit gerealiseerd gaat worden?

Eveline_87
CONTRIBUTOR **
door Eveline_87

Waarbij het heel fijn gaat zijn als dit voor 1 juli a.s. gerealiseerd is omdat we dan hoogstwaarschijnlijk een structurele loonsverhoging mogen doorvoeren.

Nog beter als ook bij de van toepassing zijnde medewerkers het aanpassingsbedrag wordt meegenomen.

Het is nu zo foutgevoelig allemaal... 

Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

Voor ons mag realisatie per direct, want wij krijgen te maken met TWK aanpassing CAO ZH inpassingstabel en aanpassing treden aantal en volgorde binnen bepaalde salaristabellen. Dus enorm veel handmatige acties (en idd zeer foutgevoelig). Alle klanten met CAO ZH mogen dezelfde acties verrichten, waaronder o.a. 100 regels met bedragen aanpassen omdat er geen sprake is van een vast percentage voor alle ipt bedragen. 

door Rene van Jole

Goedemiddag,

 

Staat wel op de backlog maar heeft nu niet de hoogste prio. Tevens moeten we uitzoeken hoe we dit willen aansturen en met welke varianten we te maken hebben, dit onderzoek hebben we nog niet gedaan

door Rene van Jole

nog een aanvulling op wat ik als extra comment lees dit request gaat over : 

 

dat als die bedragen aangepast worden, dat je het collectief in 1 keer overal kan toepassen zonder dat je zelf daar meermaals de automatische aanpassing moet draaien bijv. Hij wil dus verder 'versimpelen en automatiseren, dat is de scope van dit verzoek 

 

In 2021 hebben  we het mogelijk gemaakt om met de automatische salarisaanpassing met 'twk' het hele jaar te kunnen doen. Dus als in juli wordt afgesproken dat per 1-1 van dat jaar  verhoogd moet worden, dan kun je dat nu toepassen

 

 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Gerealiseerd

In release 1.134.07 is de functionaliteit voor automatische salarisaanpassing verbeterd. Het is nu mogelijk een vanaf periode aan te geven. De opvolgende periodes worden dan automatisch berekend. Dit hoeft dus niet meer per periode.

 

De salaristabellen die vanuit Visma.net HRM worden ondersteund en bijgewerkt worden nu automatisch getriggered voor een herberekening. Daarbij is nu geen aanvullende actie vanuit de klant meer nodig.

 

Daarom wil ik graag deze wens sluiten.

Mochten er aanvullende wensen zijn dan graag hier een nieuwe wens voor aanmaken. 

AKoelink
CHAMPION **
door AKoelink

@marinkaeweg ik heb hier nog een vraag over. Volgens mij was ook gevraagd om dit makkelijker te maken:

- op 1 januari is er een CAO-verhoging. Plus iedereen krijgt een periodiek. Daar moesten tot nu toe echt allerlei toeren voor uitgevoerd worden voordat dit goed in Mijn Talent staat. Is dat nu ook gebruiksvriendelijker ingericht? Want volgens mij is dat het grootste probleem. Volgens mij benoem jij nu dat de periodieke verhogingen beter zijn ingevoerd. Maar ik mis nog het stukje CAO dat tegelijkertijd wordt verwerkt.

 

 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Beste @AKoelink ,

 

Als de schalen zijn aangepast is de verwerking die daarna bij de medewerkers gedaan moet worden verbeterd.

In het voorbeeld dat het per 1 januari ingaat, maar het is nu juni, zou je voorheen vanaf januari elke maand de automatische salarisaanpssing moeten draaien. Dat hoeft nu niet meer en dit kan in 1 actie.

Dat was de scope van deze wens. 

 

Als er los van de salarisschalen een extra periodiek of bijvoorbeeld eenmalig bedrag moet worden toegevoegd dan zal dit niet vanuit de salarisschalen worden verwerkt. Daarvoor zal je dan beter massamutaties kunnen gebruiken. 

 

Mocht je vinden dat dit nog beter kan, zou je daar dan een aparte wens voor aan willen maken?

Het wordt nogal onoverzichtelijk als 1 wens wordt uitgebreid met meerdere wensen in comments. En het is niet inzichtelijk om te zien of iedereen ook kudo's geeft op de comments of alleen op de oorspronkelijke wens.

Daarom graag een andere wens aanmaken als het nu niet om de salarisschalen verwerking zelf gaat, maar een aanvulling hierop. Bij voorbaat dank!