Mijn Communities
Help
peterdevette
CHAMPION *

Controle afwezigheid/vervanging

door peterdevette
Status: Realisatie waarschijnlijk

Indien een personeelslid wordt vervangen is er op dit moment geen signalering dat als de omvang van de afwezigheid wijzigt (of deze volledig wordt beëindigd) dat er nog een vervanger is geregistreerd aan de betreffende afwezigheid. Een taak zetten op iedere afwezigheid om dit te controleren werkt niet omdat je deze taak dan in 9 van de 10 situaties krijgt dat er geen actie nodig is.

 

Graag dus iets van een signalering maken waarbij je actief er op wordt gewezen dat de vervanging moet worden gewijzigd als de omvang van de afwezigheid wijzigt of volledig wordt beëindigd.

 

@Hylke Den Oude @Anonymous @Anonymous 

6 Opmerkingen
Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Intake

Beste @peterdevette,

 

Deze afwezigheid kan zowel in verlof als in verzuim geregistreerd worden.

Bij verlof is er meestal sprake van een handmatig ingevoerde uren volgens afspraak. Ik kan me voorstellen dat als de afspraak op een gegeven moment wijzigt (bijv. dat het ouderschapsverlof meer of minder wordt opgenomen) dat dit dan nu ook een wijziging bij de vervanging tot gevolg moet hebben. Aangezien de registratie hiervan nu geen geautomatiseerd proces is kan ik me voorstellend dat het lastig wordt hierop een signalering in te stellen.

 

Bij verzuim is dit anders. Bij het wijzigen van het verzuimpercentage is het al mogelijk hierop een taak in te stellen. Zijn jullie hiervan op de hoogte?

In de fases Herstel, Nieuw verzuimpercentage en Wijzig verzuimpercentage kun je een taak toevoegen met de reminder om een eventuele vervanging ook te wijzigen. 

 

Mocht dit volgens jullie geen oplossing zijn dan zou het fijn zijn als er beschreven kan worden wat hierin verbeterend zou moeten worden. 

57bf7e0c-c62e-4c52-8f00-d8d9b6cce1c3.png

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek
 
peterdevette
CHAMPION *
door peterdevette

Beste @Marinka Eweg 

 

Vaak zal er sprake zijn van kortstondig verzuim. De vervanger wordt in dat geval opgevoerd samen met het verzuim (of in ieder geval rond die periode). Om een signaal te krijgen bij ieder beëindigd kortstondig verzuim werkt naar mijn mening contra productief. Je krijgt dan te vaak ten onrechte een signaal. Op een bepaald moment leidt dayt er waarschijnlijk toe dat zo'n signaal niet meer wordt beoordeeld. Dit werkt m.i. als je alleen een signaal krijgt in de situatie waarbij een vervanging doorloopt en het verzuim wordt beëindigd.

 

Groet

 

Peter de Vette

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Hallo @peterdevette ,

 

Dank voor de aanvulling. 

Begrijp ik het nu dan goed dat jullie 2 wensen hebben:

1. Een signaal als de einddatum van het verzuim wordt ingevoerd maar de gekoppelde vervanging deze einddatum niet heeft. Dus deze is leeg of het is een andere einddatum.

2. Een signaal als de omvang van het verzuimpercentage wijzigt en deze niet meer overeenkomt met de omvang van de gekoppelde vervanging. 

 

Groeten Marinka

 

peterdevette
CHAMPION *
door peterdevette

Beste @Marinka Eweg 

 

Dat is inderdaad de wens die wij hebben.

 

Groten,

 

Peter 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Je idee heeft de status "realisatie waarschijnlijk" gekregen, daarmee is het op de Roadmap geplaatst onder nummer 5314

Dat het op de Roadmap staat betekent niet dat het verzoek altijd op korte termijn kan worden ingepland. Het aantal ideeen is vele malen groter dan we kunnen realiseren waardoor het best nog lang zou kunnen duren voordat uw idee ingepland kan gaan worden.

 

Voor meer informatie over deze en andere statussen verwijzen we je graag naar de FAQ