Mijn Communities
Help
Marjon Janssen
CHAMPION ***

Datum in dienst kunnen wijzigen

door Marjon Janssen
Status: Intake

Ik wil graag een reeds ingevoerde datum in dienst kunnen verschuiven/wijzigen naar voren of naar achteren als blijkt dat een werknemer eerder of later in dienst komt dan de datum die al is ingevoerd. Pensioen- en loonaangifte datum in dienst moet dan ook worden gecorrigeerd als een werknemer al is verloond.

5 Opmerkingen
Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Intake

@Marjon Janssen het is al mogelijk om een contractdatum te wijzigen, als je daarvoor de autorisatie hebt tenminste.

MarinkaEweg_1-1726757861168.png

Er zijn wel beperkingen; het is bijvoorbeeld niet mogelijk om een contract te verwijderen dat al is uitbetaald in Payroll en verzonden in de loonaangifte. 

 

Monique van Berkel
CHAMPION **
door Monique van Berkel

@Marinka Eweg Het gaat volgens mij niet om het verwijderen van een contract, maar om het wijzigen van de begindatum.

Of bedoel je te zeggen, dat je de datum niet kan wijzigen als het contract al naar Payroll is gegaan?

 

Wat is de reden eigenlijk, dat je een contract niet kan verwijderen als het naar Payroll is gegaan? Dat zou toch moeten kunnen?

Nu staat er bij ons bij een aantal medewerkers op de loonstrook 1-8-2024 t/m 1-8-2024 wtf. 0,0000. Dan wordt er toch één dag doorgegeven aan de instanties (weliswaar zonder uren/wtf.).

 

 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Monique van Berkel sorry, ik haalde in mijn uitleg inderdaad 2 dingen door elkaar.

Het wijzigen van de contract datum kan ook niet zodra er een verloning heeft plaatsgevonden, net als het verwijderen van een contract:)

Dit heeft vooral te maken met de exporten die vanuit payroll worden gedaan na de betaling. Als je ondersteunt dat een betaald contract verwijderd moet worden, moet dit ook goed verwerkt worden in bijvoorbeeld de loonaangifte en betalingen en andere exporten.

Monique van Berkel
CHAMPION **
door Monique van Berkel

@Marinka Eweg Dank! Is dit al als wens ingediend?

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Monique van Berkel misschien kun je de omschrijving van deze wens aanpassen?