Mijn Communities
Help
AKoelink
CHAMPION **

De optie Formatie in Mijn Talent verbeteren?

door AKoelink
Status: Gerealiseerd

In Mijn Talent zit de optie Formatie. Maar eigenlijk ben ik nog niemand tegengekomen die deze optie gebruikt. Ook consultants weten er geen raad mee. Wij zijn als HR wel op zoek naar een Formatieoverzicht dat goed werkt. Dus misschien kan deze optie eens verder uitgewerkt worden?

Of eens een goede training voor worden opgezet hoe je deze optie gebruikt? Want wie weet kan er veel meer mee dan ik nu denk? 

 

Wij missen bijvoorbeeld:
- hoe richt je dit nu goed in?

- kun je vacatureruimte opnemen

- het generatiepact, demotieregeling en ouderschapsverlof: laat dit er goed in verwerkt worden.


Wij hannesen nu met een Excel overzicht dat ik iedere keer zelf moet bijhouden. 

5 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

door Joost_Bouwmeister

@AKoelink deze functionaliteit wordt inderdaad niet heel veel gebruikt.

Hieronder een korte toelichting met daarbij ook een uitleg hoe het kan worden ingericht.

 

Inleiding

Formatie is in Visma.net HRM terug te vinden onder “Organisatie > Formatie”

Per afdeling kan een formatie worden opgegeven in:

  • Aantal personen
  • Aantal fte’s
  • Budget

En/of

Per afdeling kan een formatie worden opgegeven per functie in:

  • Aantal personen
  • Aantal fte’s
  • Budget

Per afdeling kan de formatie worden gegenereerd of handmatig worden opgegeven. Bij het genereren kan worden uitgegaan van de huidige bezetting of van de bestaande (reeds eerder ingerichte) formatieplaatsen.

 

Als de formatieplaatsen zijn ingericht dan kunnen er een aantal overzichten worden gegenereerd waarin de formatieplaatsen worden afgezet tegen de werkelijke bezetting.

 

De module formatie heeft vier overzichten, te weten:

  1. Medewerkers per afdeling
  2. Formatie per afdeling
  3. Formatie per functie
  4. Formatiekosten

Inrichten

Onder “Organisatie > Formatie > Instellingen” is één instelling zichtbaar. Er kan worden gekozen voor formatie op afdelingsniveau of op functieniveau.

JoostB_0-1693321771281.png

Als er wordt gekozen voor formatie op afdelingsniveau dan kan er per afdeling een formatie worden opgegeven in:

  • Aantal personen
  • Aantal fte’s
  • Budget

Als er wordt gekozen voor formatie op functieniveau dan wordt de dimensie functie toegevoegd aan de formatieplaatsen per afdeling. Dat betekent dat er binnen de afdelingen per functie de formatieplaatsen kunnen worden opgegeven.

 

Nadat is gekozen voor formatie op afdelingsniveau of functieniveau. Kan per afdeling de formatie worden opgegeven. Als er nog geen formatie is vastgelegd dan is de snelste stap om via “Organisatie > Formatie > Genereren” de formatie te genereren.

JoostB_1-1693321950818.png

Via “Organisatie > Formatie > Bewerken” kan handmatig per afdeling de formatie worden gevuld. Als de formatie reeds is gevuld (bijvoorbeeld via genereren) dan kan het hier ook worden aangepast.

 

 

 

 

door Rene van Jole

Is dit afdoende informatie ? 

AKoelink
CHAMPION **
door AKoelink

Ik ben er eerlijk gezegd nog niet aan toe gekomen om hier in te duiken. Sorry. Dus sluit deze maar, ik bewaar de tekst om later uit te proberen. 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Zie onderstaande toelichting, voor verdere vragen verzoek ik om contact met de Service Desk of uw CSM op te nemen voor verdere begeleiding,

 

Verbeteringen in de sectie Formatie staan vooralsnog niet op de planning om te realiseren