Mijn Communities
Help
Leonie Blom
CONTRIBUTOR ***

De optie hebben om bij invoer nieuwe werknemer het formulier zelf in te vullen

door Leonie Blom
Status: Realisatie waarschijnlijk

Graag zouden wij zien dat we het formulier voor de nieuwe medewerker zelf kunnen invullen, dus dat er geen email naar de nieuwe medewerker gaat.  Dit proces moet dan niet via het formulier lopen (dus mail ontvangen, link openen etc.) maar HRM moet direct in de invoer nieuwe werknemer terecht komen.

 

Dit is voor ons zeer noodzakelijk want bij overnames gaan we dit soort formulieren niet uitsturen naar reeds bestaande medewerkers, dat zou onprofessioneel overkomen (je mag namelijk verwachten dat de overnemende partij alle medewerkergegevens heeft ontvangen en dat je die niet opnieuw hoeft op te vragen). Bij ons bestaat de instroom van nieuwe medewerkers voor meer dan 50% uit overnames. 

 

6 Opmerkingen
Laurent4
CONTRIBUTOR ***
door Laurent4

@Leonie Blom , dit kan volgens mij al. Als je de stappen inricht onder Soort aanstelling,  kun je bij formulier 1 of 2 aangeven bij 'Wie doet het' dat het de Initiatiefnemer betreft (i.p.v. betrokken medewerker). Als je dan een indienstformulier gaat vullen kun je ook niet meer het mailadres vullen van de nieuwe medewerker en kun je het zelf vullen.

Leonie Blom
CONTRIBUTOR ***
door Leonie Blom

@LauRe  Dank voor je snelle reactie!

 

Dat begrijp ik inderdaad, echter betekent dit dan ook indien de leidinggevende het formulier opstart (als zijnde initiatiefnemer), die het daarna ook moet gaan vullen. Op het moment dat we dit namelijk wijzigen (omdat we het dan tijdelijk zo zelf willen doen), betekent dit ook dat de leidinggevende het niet meer kan doen. En dat is niet wenselijk, ik zoek twee routes die gelijktijdig naast elkaar kunnen lopen. Of zie ik dit verkeerd?

Laurent4
CONTRIBUTOR ***
door Laurent4

@Leonie Blom  Dat klopt inderdaad. Dan is het inderdaad  helaas een wens.

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

@Leonie Blom Bedankt voor je verzoek. Deze stond al op onze backlog als item 4550. Ik zal jouw wens hieraan linken.

Het plan is om op het startscherm van de actie een optie te maken waarin je kan kiezen dat het formulier niet naar de werknemer gaat, maar naar de initiatiefnemer. 

Tijdelijke workaround is dat de initiatiefnemer het eigen emailadres ingeeft, dan wordt de uitnodiging daar naartoe verstuurd.

Als de initiatiefnemer op de link klikt is het wel belangrijk dat deze niet ook alsnog is ingelogd in Visma.net HRM.

Een andere oplossing is een andere browser gebruiken of de browser incognito openen.

Leonie Blom
CONTRIBUTOR ***
door Leonie Blom

@marinkaeweg Dank voor jouw reactie!

 

Fijn dat dit al op de backlog als wens staat. 

 

De tijdelijke workaround is helder, hopelijk kunnen we op termijn toch de 2 routes naast elkaar lopen!

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Leonie Blom we houden je via deze community op de hoogte:)