Mijn Communities
Help
KesterenMB
CONTRIBUTOR ***

In overzichten altijd het actuele adres weergeven

door KesterenMB
Status: Realisatie waarschijnlijk

Het adres op de jaaropgave is niet altijd het actuele huisadres van een medewerker. Bij een adreswijziging wordt toch het eerste adres (ID 1) getoond.

Bij het maken van een eigen overzicht in HRM wordt ook (als eerste) het oude huisadres getoond.

 

Dit is niet logisch en zeker niet handig als je adresstickers wilt maken of correspondentie zoals een jaaropgave of mailing wil versturen.

 

Afdeling Support gaf aan hier een idee voor in te dienen. Eigenlijk moet dit gewoon goed zijn.

5 Opmerkingen
Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@KesterenMB Helemaal mee eens. Er zouden ook verbeteringen in het systeem door Visma moeten worden aangebracht waar niet elke keer een idee voor moeten worden ingebracht. Dit is een duidelijke omissie in het systeem. Dit zou niet zo moeilijk moeten zijn. bv. altijd kijken naar de datum ingang van de wijziging.  

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@KesterenMB Bij een verhuizing zou inderdaad altijd het juiste adres gebruikt moeten worden.

Ik heb een testje gedaan bij het eigen overzicht, maar daar werkt het m.i. wel naar behoren.

Hij geeft het adres weer dat geldt op de peildatum van toepassing is. 

MarinkaEweg_1-1711025093545.png

MarinkaEweg_0-1711025011088.png

Als ik de peildatum op 21 maart zet wordt het nieuwe adres getoond, als ik een oudere datum gebruik wordt het vorige adres getoond. 

Kun je misschien met een voorbeeld aangeven wat er nu bij jullie niet goed gaat?

 

 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Intake
 
KesterenMB
CONTRIBUTOR ***
door KesterenMB

@Marinka Eweg 

Een voorbeeld:

Een medewerker is per 1-11-2023 uitdienst gegaan. Eerder in juni 2023 verhuisd naar Utrecht.

KesterenMB_0-1711451630819.png

Ik wil deze medewerker een jaaropgave op papier nasturen. Vanuit Payroll wordt een jaaropgave met het oude adres Leerdam aangemaakt. Ook op een (eigen) overzicht met peildatum 31-12 of later komt het oude adres Leerdam tevoorschijn (of met filter beide adressen).

Ik heb hier een aanvraag voor ingediend #42524455, kreeg een warrig verhaal en werd verwezen naar de ideeënbus.

Vanuit de rapportages/jaaropgave kan je individueel een nieuwe jaaropgave printen, dan wel met het laatste adres, maar dat is met zoveel uitdiensttreders niet te doen.

 

Het is toch logisch om altijd het recente adres te gebruiken ?

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

@KesterenMB dank voor je voorbeeld. Ik heb ook de informatie gezien vanuit de support aanvraag.

Ik heb hiervoor intern een item aangemaakt: 4626.