Mijn Communities
Help
Joyce Deursen
CONTRIBUTOR ***

Nieuw contract wizard | bij wijziging van werknemergroep (stagiaire --> leraar) inrichting meenemen

door Joyce Deursen (Bijgewerkt ‎15-03-2024 14:11 door Joyce Deursen )
Status: Bestaat al

Huidige situatie:

Wij hebben een inrichting met verschillende aanstellingen en gekoppelde werknemer groepen. Bijvoorbeeld:

  • Stagiaire
  • Werknemer
  • Werknemer AOW

In de situatie waarbij een stagiaire een contract krijgt als werknemer of wanneer een werknemer met AOW leeftijd blijft doorwerken, moet de werknemergroep handmatig worden aangepast. Deze situaties komen steeds vaker voor en we lopen hier dus veel tegenaan.

 

Wij gebruiken in deze situatie de actie Nieuw Contract en dan de wizard. Wij kiezen de aanstelling en voor een nieuwe IKV.

 

JoyceDeursen_0-1710505527133.png

 

Wij verwachten in dit geval dat de inrichting wordt meegenomen die wie binnen de actie nieuw contract hebben aangemaakt voor de gekozen aanstelling. 

 

JoyceDeursen_1-1710505634085.png

 

Er wordt wel een nieuwe IKV aangemaakt, maar met de werknemer groep waarmee de werknemer is aangemaakt. In het geval van een stagiaire, blijft de werknemer groep stagiaire gekoppeld. Hierdoor moeten belastingregels handmatig worden aangepast.

 

De oplossing zou zijn om in deze situatie een nieuwe werknemer aan te maken, maar dit is niet wenselijk. De gebruiker kan dan namelijk niet aangemaakt worden, of de gebruiker moet een tweede e-mailadres hebben. Daarnaast start bij ons dan het proces nieuwe werknemer, waarbij wij alle documenten bij de werknemer opvragen die we al hebben.

 

Wenselijke situatie:

Bij het gebruik van een nieuw contract wizard, waarbij gekozen wordt voor de optie 'nieuwe IKV' de werknemergroep meenemen die is gekoppeld aan de aanstelling.

 

JoyceDeursen_2-1710507641981.png

 

Voordeel:

  • Geen handmatige aanpassingen van de belastingregels of foutmeldingen in Payroll
  • Werknemer heeft binnen het account inzage in alle contracten

 

 

7 Opmerkingen
Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

Hier heb ik ook steeds "ruzie" mee, dus ik volg het met belangstelling.

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Bestaat al

@Joyce Deursen Bedankt voor het indienen van dit verzoek!

 

Dit was al eerder ingediend via deze community: https://community.visma.com/t5/Ideeen-Visma-net-HRM/Nieuw-contract-wizard-bij-wijziging-van-werkneme... 

Deze wens is opgenomen op onze backlog.

Joyce Deursen
CONTRIBUTOR ***
door Joyce Deursen

@Marinka Eweg de link verwijst mij door naar dit idee. Heb je een andere link voor mij? Ik kan hem zo niet vinden in de community met zoeken op werknemergroep. Dan ga ik dat idee volgen, aangezien het voor ons echt van belang is. Alvast bedankt! 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
ropdam
CONTRIBUTOR *
door ropdam

@Marinka Eweg Wij zijn op zoek naar een passende methode om diverse medewerkers welke als werknemersgroep Stagiair hebben om te zetten naar werknemersgroep Werknemer. Ik loop steeds vast bij de IKV-regels. Bij één medewerker wil ik ook de Aard dienstverband wijzigen. Weet jij een oplossing?

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@ropdam ik kan zo op afstand geen eenduidig advies geven. Zou je contact op willen willen nemen met support of een consultant zodat zij mee kunnen denken?

ropdam
CONTRIBUTOR *
door ropdam

@Marinka Eweg Dank je, ga ik doen.