Mijn Communities
Help

Nieuw contract (wizard) voor onbepaalde tijd

door Jolanda Redelijkheid
Status: Ingepland

Op dit moment is het niet mogelijk om een nieuw contract d.m.v. de keuze Nieuw contract (wizard) voor onbepaalde tijd door te geven.

Dit is echter wel wenselijk.

 

Het komt vaak voor dat iemand met een bepaalde functie een 2e functie voor onbepaalde krijgt, waarbij de inschaling anders is. Hiervoor wordt Nieuw contract (wizard) gebruikt, maar er wordt automatisch een einddatum gevuld, welke vervolgens niet weggehaald kan worden bij het doorgeven van deze actie of het goedkeuren van deze actie.

17 Opmerkingen
O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

@Jolanda Redelijkheid: Dit kwamen wij ook tegen. We hebben nu in de metadata de standaard waarde uit het veld arbeidscontract gehaald (bij een aantal aanstellingen), dan wordt het niet meer standaard op tijdelijk gezet en kun je het op onbepaalde duur zetten en is de einddatum weg.

Dat was voor nu de oplossing, maar het zou anders moeten kunnen natuurlijk.

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Jolanda Redelijkheid @O Veenstra 

Het zou mogelijk moeten zijn om wel een standaard waarde in te stellen, maar dat dit veld alsnog wel wijzigbaar is: 

MarinkaEweg_1-1671118109605.png

 

MarinkaEweg_0-1671118021412.png

Is dat een oplossing?

 

door Jolanda Redelijkheid

@Marinka Eweg bedankt voor je reactie!

 

Ik heb één en ander getest, maar ik kom er niet uit.

 

Instellingen in metadata voor b.v. werknemer VO:

JolandaRedelijkheid_0-1672303218601.png

Ik start voor een werknemer de actie Nieuw contract op en kies voor Nieuw contract (wizard):

JolandaRedelijkheid_1-1672303258334.png

Wanneer ik op verder klik, kom ik in het scherm Contract algemeen, maar daar staat de einddatum al ingevuld, zonder dat deze te wijzigen is.

JolandaRedelijkheid_2-1672303311955.png

Kan dit komen door onderstaande instelling? Of doe ik gewoon iets verkeerd? 🙂

JolandaRedelijkheid_3-1672303394302.png

 

Jolanda Vermeulen
CONTRIBUTOR *
door Jolanda Vermeulen

Hallo  Marinka

 

Ik heb inderdaad 12 uur vast, en nog 6 uur dat apart  en tijdelijk is. Ik dacht dat ik een vaste aanstelling had voor 18 uur.

Vandaar dat ik het niet getekend heb. 

Nu is het mij duidelijk.  Ik heb lang maar voor 12 uur per maand uitbetaald gekregen vanaf aug. 2022 t/m dec. 2022 maar met de laatste salarisstrook zijn die niet betaalde 6 uur  vanaf aug. 2022 t/m dec. 2022 uitbetaald. Dus voorzover ik het zie klopt nu alles.

door rachidahaddou

@Jolanda Vermeulen  ,

Bedankt voor je reactie, graag check ik even of jouw bericht publiekelijk zichtbaar mag zijn, zoniet graag verwijderen.

 

Met vriendelijke groet

Rachida Haddou

door Jolanda Redelijkheid

Even voor de duidelijkheid, de printscreens die ik meestuur zijn vanuit een testomgeving.

Het is dus een fictieve werknemer waar ik mee getest heb.

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Jolanda Redelijkheid 

Dank voor je duidelijke uitleg!

Kan je checken wat de inrichting is van het veld Contract t/m voor deze soort aanstelling? Staat die ook op wijzigbaar?

MarinkaEweg_0-1672642406755.png

 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Jolanda Vermeulen  Fijn dat het weer klopt!

 

Graag wil ik je erop wijzen dat de community openbaar is.

Mocht je vragen hebben over je contracturen of je salarisstrook dan kun je hierbij het beste naar jullie eigen HR afdeling contact opnemen.

 

Groetjes Marinka

door Jolanda Redelijkheid

@Marinka Eweg, onderstaand de inrichting van Contract t/m:

JolandaRedelijkheid_0-1672643249090.png

Groetjes Jolanda

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Hi @Jolanda Redelijkheid ,

 

Ik heb heea getest.

Als je dit vinkje aan hebt staan, is het inderdaad niet mogelijk om de einddatum te wijzigen:

MarinkaEweg_1-1673254424808.png

Die einddatum van het contract moet in het startscherm opgegeven worden, daarna is het niet meer te wijzigen:

MarinkaEweg_0-1673254400993.png

Als je geen einddatum wilt invoeren is dat ook oke. Dan zou het contract tm veld leeg moeten blijven.

 

Het probleem bij jullie is dat het veld wel word gevuld.

Dit komt door de standaardwaarde bij arbeidscontract die is gevuld: die staat op tijdelijk contract. Daardoor wordt een einddatum ingevuld op basis van de waarden die jullie hebben ingegeven:

MarinkaEweg_3-1673257005018.png

Dat dit veld gevuld wordt is daarom logisch.

Maar het veld zou leeggemaakt moeten worden als jullie wisselen van contracttype naar onbepaalde tijd.

Ik neem aan dat dit dan de wens is?

MarinkaEweg_2-1673256949800.png

Jullie zouden het dus inderdaad ook op kunnen lossen door de standaard waarde bij arbeidscontract leeg te laten. (zie opmerking van @O Veenstra )

 

Groeten Marinka

 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Intake
 
Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Hi @Jolanda Redelijkheid ,

Zou je willen reageren op mijn laatste vraag, is het verzoek inderdaad dat het veld leeggemaakt moet worden bij het wisselen van contracttype?

Alvast dank voor je reactie!

Marinka

door Jolanda Redelijkheid

Hi @Marinka Eweg,

Sorry voor de late reactie! We hebben één en ander getest.

 

  • Metadata > veld arbeidscontract op 'geen gekozen' gezet
    • Nieuw contract (wizard) toont na in het beginscherm geen einddatum aangeven toch in de sectie contract algemeen een einddatum, dit werkt dus niet.
      JolandaRedelijkheid_0-1682323498387.png
      JolandaRedelijkheid_1-1682323552666.png
      JolandaRedelijkheid_2-1682323609837.png
    • Metadata > veld arbeidscontract op 'onbepaalde tijd' gezet, dan gaat dit goed. Maar dan wordt bij het doorgeven van een normaal nieuw contract of nieuwe uitbreiding altijd de waarde Onbepaalde tijd getoond, ondanks dat we bij 'velden nieuw contract' Geen gekozen hebben aangegeven. En dat willen we dan weer niet..
      JolandaRedelijkheid_4-1682323817930.png
      JolandaRedelijkheid_5-1682323869406.png

       

Heb jij nog andere ideeën hoe we dit goed kunnen zetten?

 

Groetjes Jolanda

 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: In onderzoek

Het interne backlog item is 3368

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk
 
Eduard Bos
VISMA
door Eduard Bos (Bijgewerkt ‎29-01-2024 14:48 door Eduard Bos VISMA )
Status changed to: Status: Ingepland

Dit zal gerealiseerd worden in versie 1.142.00 gepland op 6 april 2024.
Er zal nu correct rekening gehouden worden met de defaultwaarde van het veld Arbeidscontract in de metadata en de gerelateerde instelling bij de actie nieuw contract. Of het veld nu zichtbaar is of niet in de eenvoudige contract wizard.
Als het veld niet zichtbaar is en er is geen defaultwaarde gezet, zal het veld alsnog zichtbaar zijn. 
Tevens zal dit voorkomen dat er per abuis een einddatum gezet wordt in de Sectie Contract Algemeen.
Dit hoort alleen te gebeuren bij soort arbeidscontract Tijdelijk.