Mijn Communities
Help
Thommy Spoelstra - Confina
CONTRIBUTOR ***

Nieuwe manager instellen vanaf een bepaalde datum

door Thommy Spoelstra - Confina
Status: Realisatie waarschijnlijk

Wij krijgen vaak aanvragen om een nieuwe manager in te stellen vanaf een bepaalde datum.

Momenteel zetten we dit in de agenda zodat we het op die bewuste datum handmatig aan kunnen passen, maar dat is natuurlijk wel bewerkelijk.

Het zou fijn zijn als er in Visma een optie komt om bij het instellen van de afdelingsmanager ook een datum in te kunnen stellen, vanaf wanneer deze manager die rol vervult. 

8 Opmerkingen
AKoelink
CHAMPION **
door AKoelink

helemaal mee eens, ik moet nu in de agenda zetten wanneer de rechten over gaan. Heel bewerkelijk en foutgevoelig. 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Je idee heeft de status "realisatie waarschijnlijk" gekregen, daarmee is het op de Roadmap geplaatst onder nummer 5310

Dat het op de Roadmap staat betekent niet dat het verzoek altijd op korte termijn kan worden ingepland. Het aantal ideeen is vele malen groter dan we kunnen realiseren waardoor het best nog lang zou kunnen duren voordat uw idee ingepland kan gaan worden.

 

Voor meer informatie over deze en andere statussen verwijzen we je graag naar de FAQ

Nbastiaanse
CHAMPION *
door Nbastiaanse

Aanvulling hierop is dat het ook fijn zou zijn als je rechten kunt afsluiten per een bepaalde datum. Als bekend is dat de manager (of welke rol dan ook) over 1-2 maanden uit dienst gaat wil je die rechten al kunnen afsluiten per die datum en ook daar moet je dit nu noteren in de agenda en t.z.t. afsluiten. 

Ingeborg Ebbers
CONTRIBUTOR ***
door Ingeborg Ebbers

Is er al iets meer bekend over deze wens?

Ik ben heel benieuwd hoe andere organisaties omgaan met het autoriseren van bijvoorbeeld managers. Wij doen dit via een zogenaamde autorisatietabel. Wij gebruiken hiervoor een excel-bestand en wij vragen aan afd. P&O van betreffende organisatie (wij zijn een shared service center) om in dit (excel-bestand) de naam van de vertrekkende manager door  te strepen en de naam van de nieuwe manager in rood te vermelden met daarbij de ingangsdatum. In het excel bestand hebben wij 3 kolommen. In de eerste kolom staat de standaard leidinggevende (SLG rol voor de Verzuim Manager) en in de 2 volgende kolommen staan zijn/haar vervangers (BU rol voor de Verzuim Manager). De nieuwe manager die de standaard leidinggevende rol krijgt, krijgt ook de MGR rol. 

Maar hoe doe je dit bij bijvoorbeeld P&O medewerkers die ook autorisatie moeten krijgen. Graag tips hoe jullie dit aan hebben gepakt. Bijvoorbeeld via een formulier in Self Service?? Wie heeft voor ons de gouden tip?

John Bouwman
CHAMPION **
door John Bouwman

Ook het wijzigen van de kostenplaats op een afdeling zou historisch moeten zijn.

Nu moeten we een complete nieuwe afdeling aanmaken om te voorkomen dat er in de payroll twk's ontstaan.

 

Het beste is om het onderdeel afdelingen in zijn geheel historisch te maken.

 

 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Dank voor alle aanvullingen op dit idee.

De scope van deze wens blijft het originele verzoek van @Thommy Spoelstra - Confina om het mogelijk te maken om een manager wijziging in te plannen.

Eventuele andere wensen mogen in een apart idee worden aangevraagd. Anders kunnen we helaas geen goed overzicht houden. 

 

@Ingeborg Ebbers als ik het goed begrijp gaat jouw vraag niet over de mutatie in Visma.net HRM, maar het aanvragen ervan vanuit de organisatie? Ik hoop dat iemand je kan helpen met de gouden tip! Anders zou je wellicht het Forum kunnen proberen. 

Ingeborg Ebbers
CONTRIBUTOR ***
door Ingeborg Ebbers

@Marinka Eweg - klopt. Mijn vraag gaat inderdaad over welk proces ander organisaties gebruiken om managers, de managerrechten te geven in de Organisatiestructuur van Beaufort. Ik ga mijn vraag op het Forum plaatsen. Dank voor je reactie.