Mijn Communities
Help
lauraholm
VISMA

Ondersteuning Geslacht Neutraal (EDU 005)

door lauraholm
Status: Realisatie waarschijnlijk

In NL is het mogelijk om een geslachtsneutrale (niet mannelijk noch vrouwelijk) aanduiding te laten registreren. Op dit moment ondersteunen wij alleen de opties Man en Vrouw. Er is een verzoek om medewerkers met het neutrale geslacht te kunnen registreren.

Dit heeft niet alleen gevolgen voor het registratiegedeelte van een medewerker, maar op verschillende gebieden waar dit geslacht wordt gebruikt.

Importeren persoonsgegevens

Exporteren van persoonsgegevens (o.a. integraties met UWV, Pensioen, Belasting, Arbo diensten (SIVI), planningstools, Identity Management systemen, et cetera)

Diverse rapportages

Berichtenuitwisseling medewerkers Payroll

Weergave van geslacht in Payroll waar van toepassing.

Medewerkergegevens

Invoer werving

Rapport werknemer API

Mobiele APP

en meer...

8 Opmerkingen
Ans van Laarhoven
CONTRIBUTOR ***
door Ans van Laarhoven

Het komt steeds vaker voor dat het geslacht van een medewerker niet wordt ingevuld op een cv.

Dat men niet als 'V' of 'M' geregistreerd wil staan.
Is er zicht op, wanneer de optie 'genderneutraal' wordt toegevoegd aan het veld Geslacht?

Michaelschot
CONTRIBUTOR **
door Michaelschot

@lauraholm : Ik zie realisatie waarschijnlijk, dat is goed om te zien. 
Ik begrijp ook dat het een ingrijpende verandering is gezien de koppelingen met andere systemen.
Is er wel al een tijdspad?

 

loganv
CONTRIBUTOR *
door loganv

Goedemiddag, wij als Aidsfonds - Soa Aids Nederland hebben ook veel te maken met deze kwestie. Ik ben erg benieuwd naar de verplichting van de vermelding bij verschillende instanties en de verloop van dit onderwerp. Kan iemand mij hier meer over vertellen? Bedankt! Groeten, Logan 

BOCRGN
CONTRIBUTOR *
door BOCRGN

Goedemiddag @lauraholm,
Kan jij een update geven over het aanpassen naar Ondersteuning Geslacht Neutraal (EDU 005)?

lauraholm
VISMA
door lauraholm

@BOCRGN en natuurlijk anderen. Ik begrijp dat dit een aanpassing is waar jullie al een tijdje op wachten. Dit onderwerp moet nog definitief ingepland geworden. Omdat een dergelijk persoonskenmerk op door meerdere systemen gebruikt wordt, is de impact van een ogenschijnlijke kleine aanpassing in Visma.net HRM op alle omliggende interfaces groot. Kortom hij staat zeker nog op het netvlies, maar moet zorgvuldig ingepland wordt samen met de betrokkken partijen. 

Simone Roskam
CHAMPION ***
door Simone Roskam

Ook vanuit Groenendijk hierbij de opmerking dat dit steeds vaker aan de orde komt bij onze klanten. We zouden daarom graag zien dat het definitief op de agenda wordt geplaatst.

Ramon Bleumer
CONTRIBUTOR ***
door Ramon Bleumer

@lauraholm , is dit onderwerp al gepland? Ook bij ons komt het steeds vaker voor.

Janneke Gerritsen
CONTRIBUTOR ***
door Janneke Gerritsen

Wanneer word het mogelijk om geen geslacht mee te geven bij een medewerker in Visma?